Like.com תובעת את סופרפיש הישראלית על הפרת פטנט

סופרפיש, שמפתחת תוכנה לזיהוי אובייקטים בתמונה, טוענת בתגובה: התובעת נתנה פרשנות רחבה לפטנט שלה

תביעה על הפרת פטנט כנגד חברת סטארט-אפ יכולה להיות בשורה מאוד לא נעימה לחברה עתירת טכנולוגיה בתחילת דרכה. תביעה שכזו ניצבת כעת מול של חברת סופרפיש (Superfish), המפתחת תוכנה לזיהוי אובייקטים בתמונה. כך עולה מהדו"חות הכספיים של חממת קסניה לשנת 2009.

סופרפיש: לפסול את הפטנט

בפירוט לגבי פעילות סופרפיש, בה מחזיקה קסניה כ-16%, מדווחת החממה המופרטת כי בדצמבר האחרון הוגשה כנגד סופרפיש תביעה על הפרת פטנט מצד חברת Like.com האמריקנית, שפועלת בתחום דומה.

בין שתי חברות הסטארט-אפ נפתח קרב על פטנט. קסניה מפרטת כי לאחר בדיקה של עורכי הדין, החליטה החברה לענות לבית המשפט בארה"ב כי Like.com נותנת "פרשנות רחבה" לפטנט שלה, ובכל מקרה היא ביקשה מרשם הפטנטים האמריקני לפסול את הפטנט של Like.com.

עדי פנחס ומיכאל צ'רטוק הקימו ב-2006 את סופרפיש, שעד 2008 פעלה במסגרת החממה בקריית-גת. החברה פיתחה אלגוריתמים לזיהוי אובייקטים בתמונות ולחיפוש תמונות בעלות תכנים דומים.

לטכנולוגיה מספר שימושים פוטנציאליים, ממציאת מוצרים דומים באתרי מסחר אלקטרוני ועד למציאת אנשים בעלי תווי פנים דומים באתרי היכרויות. בחודשים האחרונים עלה התחום לכותרות בעקבות כוונתה של גוגל להיכנס לתחום ושילוב פיתרון דומה גם במנוע החיפוש מבית מיקרוסופט.

מנוע חיפוש ויזואלי

Like.com היא פעילה ותיקה בתחום ומגדירה את עצמה באתר האינטרנט שלה כ"מנוע החיפוש הוויזואלי האמיתי הראשון". מאחורי החברה עומדים מספר משקיעים גדולים, כמו הקרנות BlueRun Ventures ו-Bay Partners. גם סופרפיש נתמכת בידי משקיעה באותו סדר גודל - קרן DFJ תמיר פישמן, שהשתתפה בסבב הגיוס שלה בסוף 2008.

למרות המשמעות הלא נעימה של תביעה שכזו מבחינת ההשלכות על המשך הפעילות וכן על סדר הגודל של ההוצאות להתדיינות המשפטית, בהיסטוריה של ההיי-טק הישראלי היו מספר חברות שמולן התנהלו תביעות שכאלה. חלקן הסתיימו באופן מוצלח ביותר לחברות הנתבעות.

שווי אחזקותיה של קסניה בסופרפיש, כפי שמופיע בדו"חות, עומד על 4.8 מיליון שקל, מה שמשקף לחברה שווי של כ-30 מיליון שקל.