מורגן סטנלי: פרויקט תמר לא מוערך כראוי, נובל אנרג'י זולה

האנליסטים של מורגן סטנלי מעלים את מחיר היעד לנובל אנרג'י מ-92 דולר ל-94 דולר ■ נסחרת ללא שינוי בניו-יורק ■ מעריכים את שוויו של "תמר" בכ-6.7 מיליארד דולר

אנליסטים המסקרים את מניות חברת נובל אנרג'י בבית ההשקעות מורגן סטנלי החליטו להעלות את מחיר היעד למניה מ-92 דולר ל-94 דולר למניה. לכאורה, העלאה מינורית, אבל עדיין מחיר היעד החדש גבוה בכ-30% ממחירה של המניה בוול סטריט.

המשקיעים בוול סטריט לא מתרגשים מההמלצה והמניה נסחרת כעת ללא שינוי בניו-יורק (סימול: NBL). לדברי האנליסטים של מורגן סטנלי, פרוייקט "תמר" מול חופי חיפה מתומחר בחסר ולכן מחיר היעד עולה ב-2 דולר (דירוג ההמלצה נותר על "תשואת יתר").

"פרויקט 'תמר' בישראל הוא משמעותי ביותר עבור נובל ולפי שעה לא זוכה להכרה מספקת משוק ההון. לפרוייקט צפויים להיות שולי רווח גבוהים, סיכון עיסקי נמוך יחסית לטווח זמן ארוך של יותר מ-20 שנה ותזרים מזומנים יציב שזה דבר בהחלט לא רגיל בשוק האנרגיה הגלובלי", מציינים האנליסטים.

האנליסטים החליטו להעלות את הנגזרת של פרויקט תמר עבור נובל מ-12 ל-14 דולר למניה. נזכיר כי נובל מחזיקה ב-36% ממאגר 'תמר', ושווי השוק הנוכחי שלה עומד על כ-12.5 מיליארד דולר כך שהתימחור הנוכחי של מורגן סטנלי גוזר ל"תמר" שווי של 6.7 מיליארד דולר.