לא רק בחנויות: הבאזז של H&M התפשט מהר ברשת

היקף השיחות ברשת סביב פתיחת חנות H&M בקניון עזריאלי היה גדול משמעותית מאשר סביב פתיחת GAP בירושלים או סביב פתיחת איקאה בראשל"צ

פתיחת הסניף הראשון של רשת H&M בישראל (ב-11 במארס 2010) הצליחה לכבוש גם את הרשת, כאשר מלבד הסתערות המונית על החנות בקניון עזריאלי, גולשי האינטרנט הרבו לדבר עליה באתרים, פורומים ובשירותים חברתיים.

על-פי נתונים של חברת ניטור השיחה באזילה, ענק הבגדים השוודי H&M עורר את השיחה הרבה ביותר בשבוע שלפני הפתיחה, בהשוואה לתקופה המקבילה לפתיחת החנות הראשונה של GAP בישראל שנערכה ב-24 באוגוסט 2009, ובהשוואה לתקופה המקבילה עד לפתיחת סניף איקאה בראשון-לציון (9 במארס 2010).

על-פי באזילה, כ-44% מנפח השיחה שהתנהלה ברשת סביב 3 האירועים נסובה סביב H&M (סך-הכל 657 שיחות), בהשוואה ל-29% לאיקאה (433 שיחות) ו-27% (404 שיחות) סביב פתיחת GAP.

בין הזירות השונות בהן נערכה השיחה היה גם טוויטר - בזירה זו מרבית הדיווחים היו בזמן אמת מאירוע הפתיחה עצמו של GAP ושל H&M.

דוגמה לתוכן ה"ציוצים" שהופיעו בטוויטר במהלך כל השבוע שלפני הפתיחה: "הפיד לא מפסיק לצייץ ציוצי H&M", או "צפו באנשים נרמסים בדרך ל-H&M", ו"בערוץ 10 משדרים את ביידן. בערוץ 2 את פתיחת H&M".

גם סביב הפרסומת של איקאה נוצרה שיחה ערה ברשת. בין ה"ציוצים" בטוויטר: "מהיום ראשון זה לא רק סופרלנד, זה גם איקאה", ו"מישהו פה או שכולם באיקאה ראשון?".

22
 22