מודאגת ממרווחי הזיקוק: S&P מעלות מורידה הדירוג של פז

הדירוג ירד ל-"-AA" מדירוג קודם של "AA", תוך אשרור תחזית דירוג יציבה ■ "פז הושפעה ממרווחי הזיקוק הנמוכים בעולם, והתייצבות המרווחים ברמתם הנמוכה במהלך הרבעונים הקרובים, יחד עם עליית מחירי הנפט - עשויה לפגוע ברווחיות של פז"

חברת S&P מעלות הודיעה היום (א') על הורדת דירוג האשראי של חברת פז ל-"-AA" מדירוג קודם של "AA", תוך אשרור תחזית דירוג יציבה. חברת הדירוג מסבירה כי פז הושפעה ממרווחי הזיקוק הנמוכים בעולם השוררים בענף. להערכתה - התייצבות מרווחי הזיקוק ברמתם הנמוכה במהלך הרבעונים הקרובים, יחד עם עליית מחירי הנפט - עשויה לפגוע ברווחיות של פז.

חברת הדירוג מוציאה גם את האג"ח של פז, שבשליטת צדיק בינו ובניהולו של יונה פוגל, מרשימת מעקב שלילית, ומאשררים את הדירוג של החברה הבת פז זיקוק אשדוד ברמה של "-AA" עם תחזית דירוג יציבה.

התחזית היציבה משקפת את הערכת הכלכלנים ב-S&P מעלות, לסבירות נמוכה להמשך הידרדרות של תעשיית הזיקוק או לגידול משמעותי ברמת הסיכונים בתחום שיווק הדלקים בישראל בשנה הקרובה.

חברת פז מגיבה להודעה של S&P מעלות, באומרה כי הדו"ח מתבסס על תחזית עתידית למרווחי זיקוק נמוכים, למרות העלייה במרווחי הזיקוק האינדיקטיבים ברבעון הראשון של שנת 2010, ועל השוואה לחברות באירופה בהן יחס חוב ל-EBITDA נמוך יותר.

"החברה סבורה כי היא פועלת בסביבה עסקית בישראל, שהיא שונה מחברות באירופה - הגיוון בפעילותה של החברה בתחומי הקמעונאות והמסחר, השיווק, התעשיות והזיקוק, והאינטגרציה האנכית של החברה - ממתנים את השפעת מרווחי הזיקוק, ומאפשרים לחברה להתמודד עם התנודתיות המאפיינת את ענף הזיקוק", לדברי פז.

כן מוסיפה פז, כי "בשלוש שנים האחרונות החברה מימנה את השקעותיה ותשלומי הדיבידנד מתוך תזרים המזומנים הפנוי, וכי ההשקעות שהחברה מתכננת לבצע בבית הזיקוק צפויים למתן את השפעת התנודתיות במרווחי הזיקוק העולמיים ולהגדיל את הרווח התפעולי".