אידיבי הרוויחה 977 מ' ש' ב-2009: מחלקת עוד 180 מ' ש'

נוחי דנקנר: "המצב עדיין רגיש, ועל כן נמשיך לדבוק במדיניות עסקית זהירה, בניהול סיכונים מושכל, ובשמירה על יתרות נזילות גבוהות"

קבוצת אידיבי אחזקות דיווחה היום (א') על תוצאותיה לשנת 2009. בשורה התחתונה רשמה הקבוצה רווח של כ-977 מיליון שקל בשנה שעברה, לעומת הפסד של כ-412 מיליון שקל בשנת 2008 . החברה הבת IDB פיתוח הרוויחה 967 מיליון שקל לעומת הפסד של 250 מיליון שקל בשנת 2008.

ברבעון הרביעי של 2009 רשמה אי.די.בי פיתוח הפסד של 472 מיליון שקל, בעיקר עקב הפחתה של 384 מיליון שקל בפרוייקט הפלאזה בלאס וגאס. זאת, לעומת הפסד של 147 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון IDB אחזקות הכריז היום על חלוקת דיבידנד בסך של 180 מיליון שקל.

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, אמר היום (א') בישיבת הדירקטוריון: "אנחנו מסכמים היום שנה של פעילות טובה מאוד בקבוצת IDB. ההצלחה השנה הינה פועל יוצא של התוצאות הטובות בחברות התפעוליות המרכזיות של הקבוצה וכן של ההשקעה המוצלחת בקרדיט סוויס".

"הביצועים הטובים של פירמות עסקיות מובילות בארץ ובעולם בשנת 2009 תרמו לאופטימיות בשווקים הפיננסים. אנו סבורים כי המומנטום העסקי החיובי בפתחה של שנת 2010, כפי שאנו מזהים במגוון רחב של עסקים, עשוי להמשיך ולתמוך בשווקים". עוד אמר דנקנר כי "על אף שהעולם יוצא מן המשבר - בהובלה של כלכלת ארה"ב מחד ושל כלכלות סין ומדינות מתפתחות נוספות מאידך - המצב עדיין רגיש, ועל כן נמשיך לדבוק במדיניות עסקית זהירה, בניהול סיכונים מושכל, ובשמירה על יתרות נזילות גבוהות".

עלות שכרו של נוחי דנקנר הסתכמה ב-2.3 מיליון שקל. עלות שכרם של צביקה לבנת ואבי פישר, השותפים של דנקנר לקבוצת השליטה בחברה, הסתכמה ב-1.9 מיליון שקל לכל אחד. השלושה נהנים כמובן גם מהדיבידנדים הגבוהים שמשלמת הקבוצה (דנקנר, באמצעות חברת גנדן החזקות, מחזיק בכ-54.5%, לבנת ופישר מחזיקים 13.25% כל אחד).

בין מקבלי השכר הגבוה באי.די.בי נמצא גם ליאור חנס, משנה בכיר לדנקנר והאחראי על ההשקעות בקרדיט סוויס, עם עלות שכר בסך 7.5 מיליון שקל. חיים גבריאלי, המשנה למנכ"ל, קיבל שכר בסך 4 מיליון שקל ועלות שכרו של אייל סולגניק, מנהל הכספים הראשי, הסתכמה ב-3.5 מיליון שקל.