קבוצת נמרודי סולטן: "לא פנינו לנובל אנרג'י בהצעה"

"קיבלנו פניות רבות מחברות בינ"ל מובילות בתחום הקידוחים הימיים, חלקן גדולות משמעותית מנובל" ■ הפנייה נעשתה על רקע החשש שהממונה על ענייני הנפט לא יאשר העברת הזכויות לאור ההנחיות המחייבות לצרף מפעיל בעל ניסיון רב בקידוחים

גורמים בקבוצת נמרודי-סולטן שרכשה את הזכויות ברשיונות "מירה" ו"שרה" הכחישו כי נעשתה פנייה מטעם הקבוצה לחברת נובל אנרג'י להצטרף כשותפה לזכויות ברשיונות גורמים בקבוצה אמרו ל"גלובס" כי "קיבלנו פניות רבות מחברות בינ"ל מובילות בתחום הקידוחים הימיים, חלקן גדולות משמעותית מנובל. לאחר חג הפסח נתחיל בפגישות עם הגורמים הרלבנטיים".

אותם גורמים הוסיפו כי האפשרות לבצע קידוחים בשטחי הרשיונות מעוררתעניין רב לאור ממצאי הסקר הסייסמי הדו-מימדי שהצביעו על פוטנציאל לתגלית גז המתקרבת בגודלה לתמרוהיקף ההשקעה בקידוחים הנאמד בכ-300 מיליון דולר.

בקבוצה מקווים שהממצאים הראשוניים שהתקבלו בסקר הסיסמי הדו-מימדי יאומתו בסקר הסיסמי התלת-מימדי שנערך באזור ושתוצאותיו אמורות להתקבל בתוך מספר חודשים

ל"גלובס" נודע כי נציגים מטעם בעלי הרישיונות נפגשו בימים האחרונים עם נציגי נובל אנרג'י בישראל כדי לבדוק איתם את האפשרות שיצטרפו לפרויקט. צירופה של נובל אנרג'י לשותפות בחיפושים מיועד להבטיח את קבלת אישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות ד"ר יעקב מימרן להעברת הזכויות.

נובל אנרג'י היא אחד הגופים הבודדים העומדים בדרישה החדשה שפרסם הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות ד"ר יעקב מימרן לפיה קבלת רשיון או אישור להעברת זכויות מותנית בכך שהקבוצה המבקשת תכלול קבלן בעל ניסיון מוכח בביצוע קידוחים דומים.

יצוין כי דלק אנרגיה , שותפתה של נובל אנרג'י בתמר, ים תטיס ורישיונות נוספים הייתה שותפה בעבר בזכויות לרישיונות החיפושים מירה ושרה. ואולם החברה הודיעה בשבועות האחרונים כי היא אינה מעוניינת להצטרף כשותפה לזכויות כל עוד לא ברור מה תהיה החלטת הממונה על ענייני הנפט לגביהן. מחזיקי הרישיונות הנוכחיים, פטרומד, הפרו את תנאי הרישיון ולפיכך קיימת אפשרות סבירה שד"ר מימרן יחליט בקרוב לבטל את הסכם הרישיון מבלי לאשר את העברת הזכויות לנמרודי ושותפיו באופן שיביא לכך שהרישיונות יוצאו מחדש לשוק.

על-פי עסקת העברת הזכויות ברישיונות שנחתמה ביום רביעי שעבר מחזיקה קבוצת נמרודי יחד עם אנשי העסקים משה הרשברג והאחים לוי ומנדל מוצ'קין כ-54% מהזכויות, שותפות מודיעין של צחי סולטן וקונצרן IDB מחזיקות כ-27% וחברת בונטאן הקנדית בקרוב ל-15%.

העברת הזכויות ברישיונות מותנית עדיין בקבלת אישורו של ד"ר מימרן, על-פי המלצת מועצת הנפט. כפי שדווח ב"גלובס", מימרן פרסם לאחרונה הנחיות חדשות לגבי אישור בקשות לרישיונות המבטאות החמרה בדרישות, בעיקר בתחום הוכחת היכולת הכלכלית והצגת ניסיון מעשי קודם בקידוחים. בבקשות לרישיונות חיפוש בים הדרישה היא כי לקבלן המבצע יהיה ניסיון מוכח בקידוחים קודמים בהיקף 100 מיליון דולר לפחות. להערכת גורמים בשוק, הקבוצה בראשות נמרודי וסולטן לא תתקשה להעמיד את ההון הדרוש לביצוע העבודות, אולם היא תאלץ ככל הנראה לצרף מפעיל בינלאומי בעל ניסיון בקידוחים ימיים.