סיבוב הממשל בסיטיגרופ החל: צפוי להרוויח מעל 8 מיליארד דולר

מכירת המניות תקרב את סיטי ליציאה מתוכנית TARP, לאחר שקיבלה ב-2008 סיוע בסך 45 מיליארד דולר ■ מכירת המניות תתבצע בלוח זמנים שייקבע מראש על מנת להימנע מחשדות לגבי מסחר לפי מידע פנים

משרד האוצר האמריקני הודיע היום (ב') על כוונתו להתחיל במכירת אחזקותיו בסיטיגרופ , בו הוא מחזיק 27% מאז רכש את מניות הבנק בשיא המשבר. לפי התחזיות, הממשל בארה"ב צפוי לרשום רווח של יותר מ-8 מיליארד דולר כתוצאה מהמכירה.

"משרד האוצר מתכוון למכור את מניות סיטי לשוק בדרכים שונות בצורה מתונה ומסודרת", נכתב בהודעה הרשמית. לפי הדיווח הרשמי, מכירת המניות תתבצע בלוח זמנים שיקבע מראש על מנת להימנע מחשדות לגבי מסחר לפי מידע פנים. משרד האוצר לא מסר פרטים מדויקים לגבי התכניות.

בעת פרסום ההודעה שווי מניית סיטי בוול סטריט עומד על כ-4.4 דולר למניה לעומת מחיר רכישה של 3.25 דולר, מה שמקנה לממשל האמריקני רווח על הנייר של 8.8 מיליארד דולר.

מכירת המניות תקרב את סיטי ליציאה מתוכנית הסיוע הממשלתית, TARP, לאחר שקיבלה ב-2008 סיוע בסך 45 מיליארד דולר. לפי הדיווח הרשמי, מכירת המניות תתבצע בלוח זמנים שיקבע מראש על מנת להימנע מחשדות לגבי מסחר לפי מידע פנים.

לפי ההערכות בשוק, הבנקים ג'י פי מורגן , גולדמן זאקס ומורגן סטנלי יהיו המתמודדים העיקריים במרכז על המניות.

יצוין כי סיטיגרופ אמור לממן את הוצאות מכירת מניות הממשל, במסגרת ההסכם בו המיר הממשל חלק ממניות הבכורה שלו, בשווי 25 מיליארד דולר, במניות רגילות במחיר 3.25 דולר למניה. סיטיגרופ כבר השיב את 20 מיליארד הדולר הנותרים.