קרן פנסיה שבדית גדולה מחסלת את השקעותיה באלביט

"החברה מפרה מספר סטנדרטים בינלאומיים בסיסיים בשל פיתוח, אספקה ותחזוק של מערכת ניטור בחלקים מסוימים של גדר ההפרדה", כתבה ועדת האתיקה של הקרן ■ אלביט גם הוכנסה לרשימתה השחורה של הקרן AP

אלביט מערכות שוב על הכוונת: קרן פנסיה מהגדולות ביותר בשבדיה, AP FUNDS, הודיעה אתמול (ב') כי תחסל את השקעותיה באלביט מערכות ותכניס אותה ל"רשימתה השחורה", וזאת בשל פעילותה בשטחי הגדה המערבית.

ההחלטה באה בעקבות המלצתה של ועדת האתיקה של החברה שקבעה בהמלצתה כי "החברה מפרה מספר סטנדרטים בינלאומיים בסיסיים בשל פיתוח, אספקה ותחזוק של מערכת ניטור בחלקים מסוימים של גדר ההפרדה". ועדת האתיקה של הקרן בוחנת השקעות פוטנציאליות ששומרות על האמנות בינלאומיות.

קרנות AP מנהלות את קרנות הפנסיה של כל האנשים העובדים או שעבדו בשבדיה, מחזיקה נכסים בשווי כ-82 מיליארד אירו.

לפי הדיווחים, אלביט מערכות מפעילה מערכות מעקב על גדר ההפרדה בין ישראל לגדה המערבית. בית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג כבר קבע כי גדר ההפרדה אינה חוקית, בעוד שהאו"ם והאיחוד האירופי גינו מספר פעמים את ההתנחלויות בגדה המערבית.

יצוין כי החלטה זו של קרן הפנסיה השבדית באה אחרי מהלך דומה של בנק דני אשר החליט בינואר לחסל את השקעותיו באפריקה ואלביט בשל מעורבותה בגדר ההפרדה ובניית ההתנחלויות, ומהלך דומה גם של קרנות הפנסיה של מממשלת נורבגיה אשר החליטו להוציא את אלביט בספטמבר האחרון מבין השקעותיה.