ז'אנר חדש: שיווק תוכני

כך נהפכה תוכנית טלוויזיה שולית וקטנה לפרסומת גדולה שאיש אף אינו טורח להצניעה

על פרסומות סמויות כולנו יודעים, את החסויות כולנו מכירים; אבל בתוכנית "שף בהפתעה" בערוץ 10 המציאו בן-כלאיים: תוכנית שהפרסומות בה לא כל-כך סמויות, אבל הן גם לא מוצגות כחסויות.

למשל, בעוד שבתוכניות אחרות מסתפקים בצילומי תקריב של שם החברה שמופיע על כלי הבישול, ב"שף בהפתעה" מוסיפים סופרלטיבים ("זה לא סתם מערבל מזון, יש לו להבים חדים במיוחד"; "אני לא דואג שהבצל יישרף, כי יש לי סיר טוב עם תחתית כפולה"; "זו סכין איכותית" וכו').

במקרים מסוימים, אחרי הקומפלימנט מופיעה - ממש במקרה - שקופית חסות לאותו מוצר.

בערוץ 10 אומרים בתגובה כי "התוכנית מופקת על-ידי חברת הפקה עצמאית, ואיננו נוהגים להתערב בשיקולי העריכה". בכל מקרה, אומרים שם, "נבדוק את הנושא".

מי יודע, אולי יצמח פה ז'אנר חדש: במקום תוכן שיווקי - שיווק תוכני.