ארית תעשיות מתקדמת בשני מכרזים בהודו שהיקפם 80 מיליון דולר

ארית ו-BEL התבקשו לספק מרעומים לקליברים בגודל של 130 מ"מ ו-155 מ"מ לצורך ניסויים צבאיים

חברת ארית תעשיות , המתמחה בייצור ושיווק מוצרים אלקטרונים מתוחכמים ומוצרים אלקטרו אופטיים לשוק הצבאי, הודיעה היום (ה') כי עלתה שלב בשני מכרזים גדולים בהודו לאספקת מרעומי ארטילריה לצבא ההודי. ארית מתמודדות במכרזים יחד עם שותפתה האסטרטגית ההודית, חברת בהראט אלקטרוניקס (BEL).

ארית ו-BEL התבקשו לספק מרעומים לקליברים בגודל של 130 מ"מ ו-155 מ"מ לצורך ניסויים צבאיים. היקפם הכולל של שני המכרזים עומד על כ-400 אלף מרעומים, כאשר מחיר מרעום הינו כ-200 דולר ליחידה, כך שהיקפם של שני המכרזים נאמד ב-80 מיליון דולר.

עליית השלב בשני המכרזים מגיעה כשבוע לאחר שארית דיווחה כי עלתה לשלב הבא גם במכרז שלישי, הגדול מבין השלושה, במסגרתו תספק הזוכה לצבא הודו כ-600 אלף מרעומים. היקפם הכולל של 3 המכרזים יחדיו מסתכם בכ-200 מיליון דולר.

שיתוף הפעולה בין BEL וארית (באמצעות החברה הבת שלה רשף) יצא לדרך באוגוסט האחרון. חברת BEL הינה החברה הביטחונית השנייה בגודלה בהודו, כאשר קודמת לה רק התעשייה האווירית ההודית.

"ההודעות על עליית השלב של רשף בכל שלושת המכרזים בהודו מהוות מבחינתנו אינדיקציה מעודדת לגבי איכות המוצרים שלנו ולגבי סיכויי ארית לבצע דריסת רגל חשובה בשוק ההודי, שאנו רואים בו את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו בשנים הקרובות", אמר אורי וולדיגר, מנהל פיתוח עסקי בארית תעשיות.

לפני כחודש הודיעה החברה לבורסה על כוונתה לגייס הון בהיקף של למעלה מ-10 מיליון שקלים, בתמורה ל-12% ממניות החברה, זאת בלווי הייעוץ של חברת ארט ניירות ערך. על פי ההסכם שנחתם בין שני הצדדים, ההנפקה תתבצע במחיר מינימלי של 90 אגורות למניה, אך אם מניית החברה תעלה מעל שער זה, עשוי מחיר ההנפקה להיות גבוה יותר.

בדוחותיה הכספיים של החברה לשנת 2009 הציגה ארית הכנסות של 35 מיליון שקל, ורווח נקי של 11.9 מיליון שקל. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-59.557 מיליון שקל.