חשד: עובד לשעבר ניסה לסחוט את רשת קו-אופ הרבוע הכחול

גרשון קליין, שפוטר ממחלקת הבשר של הרשת, איים לפרסם תמונות של תנאי אחזקה לא תקינים של מוצרי מזון ובשר שיגרמו נזק תדמיתי חמור לחברה ■ בעבור אי-הפרסום דרש קליין תמורה כספית

לבית משפט השלום בתל-אביב הובא הבוקר (ה'), על-ידי מפלג תשאול ימ"ר תל-אביב, גרשון קליין, החשוד בסחיטה באיומים של הנהלת "קו-אופ הרבוע הכחול", המפעילה את רשתות המרכולים "מגה" ו"שפע שוק".

החשוד, תושב בת-ים, נעצר אתמול (ד') בעקבות תלונה שהגיש נציג רשת רבוע כחול לפני כשבועיים על כך שהחשוד, שפוטר מעבודתו באחד מסניפי הרשת, ניסה לסחוט מאות אלפי שקלים מהרשת.

על-פי החשד, קליין - שעבד במחלקת הבשר של הרשת ופוטר לאחר מספר חודשי עבודה - שלח מכתב להנהלה הראשית של הרשת, ובו איום שיפרסם תמונות של תנאי אחזקה לא תקינים של מוצרי מזון ובשר של החברה, ובכך יגרם נזק תדמיתי של עשרות מיליונים לרשת. בעבור אי-הפרסום דרש קליין תמורה כספית.

טרם מעצרו נערכו מספר מפגשים בין נציג החברה לחשוד, ובאחד המפגשים ניתנו לו תלושי שי בשווי של 500 שקל. אתמול נקבעה שוב פגישה עם החשוד בבית-קפה בבת-ים, אלא שהפעם היא התקיימה תחת עינם הפקוחה של הבלשים.

במהלך המפגש דרש החשוד 500 אלף שקל תמורת אי פרסום התמונות שבידיו, וכן התחייב לחתום על מסמך המאשר זאת אם דרישתו תתקבל. עוד איים כי אם יסרבו לדרישתו יעביר את התמונות גם לרשתות מזון מתחרות.

בחקירתו קשר קליין את עצמו למיוחס לו, ולטענתו עשה זאת כנקמה על פיטוריו וכן כי רצה לגרוף רווח כספי. במקביל הסתבך החשוד בעוד מספר עבירות: במהלך הפעילות הסמויה נגדו הוא נתפס נוהג בזמן פסילה, ללא רישיון נהיגה תקף וללא ביטוח בר-תוקף.

החקירה מנוהלת במפלג תשאול ימ"ר תל-אביב.