ספ בלאטר (שוב) תוקף את ההתנהלות הכספית בפרמיירליג

על הכוונת של נשיא פיפ"א: פורטסמות' ("לא יכול להיות שקבוצה מגיעה לכינוס נכסים"), צ'לסי ומנצ'סטר סיטי ("מחקו חובות רק כי יש להן ספונסר") וגם מנצ'סטר יונייטד ותשלומי הריבית שלה

ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, תקף היום (ה') את ההתנהלות הכלכלית של הפרמיירליג. "משהו ממש לא בסדר עם הליגה האנגלית. זה לא הגיוני שקבוצה מגיעה למצב של כינוס נכסים", התייחס השוויצרי בראיון ל-CNN למצבה של נועלת הטבלה, פורטסמות'.

"יש רק שני מועדונים בפרמיירליג שאין להם חובות - מנצ'סטר סיטי וצ'לסי. למה? כי יש להם שני ספונסרים שלקחו על עצמם את החובות". כוונתו של בלאטר היא לרומן אברמוביץ', בעלי צ'לסי, שמחק לאחרונה את חוב המועדון שעמד על 340 מיליון ליש"ט, ולשייח' מנצור בין זאיד אל-נאיאן, בעלי הסיטי, שמחק חוב של 305 מיליון ליש"ט.

בלאטר לא חסך שבטו גם ממנצ'סטר יונייטד, שהנפיקה אג"חים על מנת להתמודד עם חוב של יותר מ-700 מיליון ליש"ט: "אוקיי, יונייטד הגדולה מסוגלת לשלם את הריבית על החובות שלה. אבל יש קבוצות אחרות שלא יכולות לשלם את הריבית. זה לא בסדר וזה לא נכון.

"ולמה הקבוצות האלו בחובות?", המשיך בלאטר, "כי הן משלמות משכורות גבוהות מדי לשחקנים שלהן, ומוציאות יותר ממה שיש להן. באף משפחה בעולם אסור להתנהל ככה, באף חברה".

כזכור, בקונגרס אופ"א האחרון, שנערך בתל אביב בשבוע שעבר, הצהיר בלאטר כי פיפ"א תומכת לחלוטין ביוזמת ה"פייננשל פייר-פליי" של ארגון הכדורגל האירופי, שאמורה לאזן את החריגות המדוברות.