הרווח של גת ורודב מיפאורה ב-2009: 77.4 מיליון שקל

רווחי חברת תפוגן עמדו על 8.9 מיליון שקל ■ הכנסותיה של יפאורה-תבורי רשמו ב-2009 ירידה של 1.6% והסתכמו ב-863.9 מיליון שקל

משקה תוסס: חברת יפאורה, החברה-האם של יצרנית המשקאות יפאורה-תבורי, חתמה את שנת 2009 עם רווח נקי של 77.4 מיליון שקל, ואילו חברת תפוגן חתמה את השנה עם רווח נקי של 8.9 מיליון שקל. שתי החברות נמצאות בשליטת אנשי העסקים רוני גת ושלמה רודב, המחזיקים בהן באמצעות חברת קרור אחזקות.

חברת יפאורה-תבורי היא חברת המשקאות השנייה בגודלה בשוק, אחרי קבוצת קוקה-קולה ישראל, והיא מוחזקת (בשרשור) בשיעור של 85% על-ידי חברת קרור אחזקות. החברה משווקת את מותגי המשקאות תפוזינה, ספרינג, RC קולה, שוופס, מיץ פז וקריסטל. כמו כן, החברה משווקת את מותג המים המינרליים עין גדי, שבו היא מחזיקה ב-50%, וכן משמשת כמשווקת של חברת מי עדן. מוצרי החברה משווקים ב-10,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ, ברשתות הסופרמרקטים ובחנויות הנוחות והקיוסקים.

החברה מציינת כי ענף המשקאות מושפע מ"תחרות חריפה בין יצרנים ויבואנים של משקאות קלים, המוכרים מוצרים דומים לאלו של הקבוצה".

הכנסותיה של יפאורה-תבורי (100%) רשמו ב-2009 ירידה של 1.6% והסתכמו ב-863.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 877.7 מיליון שקל ב-2008.

במהלך השנה החולפת נהנה המותג עין גדי של החברה מזיהום המעיינות של חברות המים המינרליים מי עדן ונביעות, כאשר מי עדן המשווק על-ידה ספג פגיעה מהמשבר. החברה מציינים כי בישראל ניכרת מגמה של קיטון במים המינרליים, שהחריפה בעקבות משבר האיכות של מי עדן ונביעות.

קרור אחזקות מחזיקה, כאמור, בנוסף ב-37.7% מחברת תפוגן תעשיות המוכרת ומפיצה טוגנים בעיקר תחת המותגים תפוגן ואמריקן צ'יפס.

הכנסותיה של חברת תפוגן (100%) צמחו ב-3.5% והסתכמו ב-100.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 97.3 מיליון שקל בשנת 2008.

המותג הפרטי של רשתות השיווק מתחרה במוצריה של חברת תפוגן. מדובר במוצרים שהנאמנות הצרכנית אליהם נמוכה בעוד המחיר משחק תפקיד חשוב במכירות. בחברה מציינים גם כי תחום פעילות זה נתון ל"תחרות קשה ואינטנסיבית ביותר" וכי "באחת מרשתות השיווק אף מוצג מגוון המוצרים של החברה לצד מוצרי המותג הפרטי של אותה רשת".

יצויין כי מכירותיה של החברה לרשת שופרסל, הרשת הראשונה בגודלה בישראל, היוו בשנת 2009 15.6% מכלל מכירות החברה.