מעוז: פישר ינסה מספר צעדים להעלות שער הדולר

הכלכלן הראשי של אקסלנס: שער ההתערבות של בנק ישראל במסחר לשבוע הקרוב אמור להיות 3.78 שקל לדולר ■ מדד חודש מארס צפוי לעלות בכ-0.2%-0.3%

מדד חודש מארס צפוי לרשום עליה של 0.2%-0.3%. כך מעריך שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס. צפי המדד של מעוז ל-12 החודשים הקרובים על בסיס חודש פברואר הוא 2.9%. בשנת 2010 צפויה אינפלציה של כ-2.3% לעומת 2.4% בהערכה הקודמת.

לגבי הריבית מעריך מעוז שבנק ישראל יחליט להשאיר אותה ללא שינוי בסוף החודש (אם כי גם בפעם הקודמת הוא סיפק הערכה דומה והריבית עלתה ב-0.25%). שנה מהיום תעמוד הריבית על כ-2.5%.

לגבי שוק המט"ח אומר מעוז כי שער ההתערבות של בנק ישראל במסחר לשבוע הקרוב אמור להיות 3.78 שקל לדולר, כ-9 אג' מעל שער הסגירה האחרון. הבנק המרכזי ינסה במספר צעדים להעלות שער החליפין.

על המתרחש בשוק האג"ח חוזר מעוז על הערכותיו כי צפוי מחסור חמור ביותר בצמודי מדד על רקע הנפקות מועטות בחודש אפריל. "האפיק הקונצרני אינו משמש תחליף מה עוד שהאפשרויות באג"ח הממשלתי השתפרו כאשר מסתכלים שנה קדימה. התשואות לטווח קצר-בינוני עלו בשעור של 16-24 נקודות בסיס, לטווח ארוך עלו ב- 3-9 נ"ב ורק האג"ח 0536 ללא שינוי. לטווח של שנה קדימה, צמודי המדד ישיאו תשואה גבוהה מזו של השחרים".