מרטין שלאף לא הגיע להלוויית אביו בארץ מחשש שייעצר וייחקר

איש העסקים האוסטרי חשש כי ייעצר וייחקר בנוגע למעורבותו בפרשות הפליליות בעניינם של אביגדור ליברמן ואריאל שרון ■ משרד המשפטים: לא היתה כל כוונה לעצור את שלאף, אך היתה כוונה לזמנו למתן עדות במשטרה

איש העסקים האוסטרי מרטין שלאף סירב להגיע לישראל ולא השתתף בהלווייתו של אביו, וזאת מחשש שייעצר וייחקר בנוגע למעורבותו בפרשות הפליליות בעניינם של שר החוץ, אביגדור ליברמן, וראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון.

במשרד המשפטים ציינו כי לא היתה כל כוונה לעצור את שלאף - אך בהחלט היתה כוונה לזמנו למתן עדות במשטרה, כדי לגבות את גירסאותיו בפרשות.

ביום שישי האחרון הלך לעולמו חיים שלאף, אביו של איל ההון היהודי-אוסטרי. הלווייתו התקיימה ביום ראשון בירושלים. שלאף הבן, הדרוש לחקירה זה מספר שנים בישראל בשל מעורבותו בפרשת "סיריל קרן" ובפרשת ליברמן, נמנע מלהשתתף בה.

זה מספר שנים ששלאף, שנהג לבקר בארץ באופן תדיר ולהיפגש עם חבריו במערכת הפוליטית, נמנע מלהגיע ארצה. בהלוויה נכחו, עם זאת, ליברמן, חיים רמון, אריה דרעי וגלעד שרון.

בסביבתו של שלאף הביעו כעס על שהפרקליטות סירבה להבטיח לו כי לא ייעצר ולא ייחקר, אם יבוא להלוויה. ואולם, במשרד המשפטים אמרו כי אף שלא היתה כל כוונה לעצור אותו או למנוע ממנו לשוב בחזרה לאוסטריה, וכך גם הובהר לשלאף באופן בלתי רשמי - הרי שעדותו בשתי הפרשות דרושה לרשויות החקירה.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הכריע כי אם שלאף יגיע ארצה, הוא יזומן לחקירה. עם זאת, לא נוהל כל משא-ומתן בין וינשטיין לשלאף בעניין זה.