כחלון נוטה להיענות לבקשת דרהי לארכה על עסקת מירס

מדובר על שנתיים בהן יגייס 20% בעלי מניות ישראליים ■ נושא הבעלות הישראלית משתנה לפי הרישיון של כל חברה וחברה

משרד התקשורת נוטה להסכים לבקשתו של איש העסקים ובעל השליטה ב-HOT , פטריק דרהי, לקבל ארכה במסגרת אישור עסקת רכישת מירס. דרהי רכש את מירס, אך על מנת להשלים את העסקה הוא חייב לקבל אישורים ממשרדי התקשורת והביטחון, לפיהם בחברה חייבים להיות לפחות 20% בעלי מניות ישראליים. הזמן הדוחק כנראה אינו מאפשר לו להשלים זאת, ועל כן ביקש ארכה.

דרהי ביקש ממשרד התקשורת עוד שנתיים על מנת לעמוד בדרישות הרישיון. האפשרויות הן שדרהי יכניס את הוט כבעלת מניות במירס או שהוא בעצמו יבקש אזרחות ישראלית. הכנסת HOT כבעלת מניות במירס כרוכה בהסכמת יתר בעלי המניות בהוט - קבוצת פישמן וידיעות תקשורת - והדבר דורש הערכות שווי והסכמות של הבנקים, מה שיכול לקחת זמן רב. דרהי רכש את מירס בחודש יוני 2009 ממוטורולה תמורת 170 מיליון דולר.

נושא הבעלות הישראלית משתנה לפי הרישיון של כל חברה וחברה. ישנם מפעילים שנדרשים בעלות ישראלית של 10% בלבד מבעלי המניות בגרעין השליטה. התנאים של מירס מחמירים יותר כיוון שהיא מספקת שירותי סלולר לצה"ל. גם מוטורולה מספקת שירותים דומים לצה"ל, אך משרד התקשורת חייב אותה בתנאים שונים, כנראה בשל העובדה שהחברה עובדת הרבה שנים עם צה"ל.