לנדאו יציג פירוט של אחריות המשרדים בהיערכות לרעידת אדמה

הצעת ההחלטה מעדכנת ומחליפה את ההחלטה שהתקבלה ב- 2001 ■ לדברי לנדאו "התוכנית היא בסיסית בלבד ונועדה להעלות את ההיערכות והטיפול על מסלול נכון ועל סדר היום הממשלתי והציבורי"

שר התשתיות עוזי לנדאו יציג הבוקר (ד') לוועדת השרים לעניין ההערכות לרעידות אדמה הצעת החלטה המפרטת את תחומי האחריות של משרדי הממשלה בהיערכות לרעידות אדמה חזקות בישראל.

הצעת ההחלטה מעדכנת ומחליפה את ההחלטה שהתקבלה ב- 2001. הצעה הוכנה במשך כשנתיים ע"י וועדת ההיגוי הבינמשרדית להערכות לרעידות אדמה במשרד התשתיות וד"ר אבי שפירא העומד בראשה.

לדברי לנדאו "התוכנית היא בסיסית בלבד ונועדה להעלות את ההיערכות והטיפול על מסלול נכון ועל סדר היום הממשלתי והציבורי". הניסיון של מקומות שונים בעולם מלמד כי ככל שההשקעה בפעולות הערכות ומניעה גבוהה יותר, כך קטן הנזק שגורמת רעידת האדמה.

המסמך מחלק את הטיפול הממשלתי ברעידות אדמה למספר תחומי משנה בסדר כרונולוגי הכוללים: מניעה, היערכות ואיפחות, מענה, שיקום אוכלוסין ראשוני ושיקום הקהילה הותשתית הפיזית. האחריות לטיפול בשלבים השונים מתחלקת לפי ההצעה בין כלל משרדי הממשלה המרכזיים למעט משרד החינוך.

לדברי לנדאו "בתקופה האחרונה אנו עדים לריבוי תופעות של אסונות טבע בכלל ורעידות אדמה בפרט ברחבי העולם. אסור לנו להיות שאננים ולהיצמד למחשבה ש'לנו זה לא יקרה'. מבנים רבים בארץ אינם בטוחים, ובנושא זה יש לרשויות בישראל עוד הרבה מה לעשות. בתקופה הקרובה, הממשלה תידרש להחליט באיזה מקום בסדר העדיפויות נמצא נושא ההיערכות לאסון שכזה בארץ, ולהקצות את המשאבים הדרושים כדי שניערך כראוי ולא נמצא את עצמנו מופתעים".