מניית אקסלנז מזנקת בבורסה: חתמה על שני הסכמים חדשים

ההסכמים - בשוק בדיקות חיידק ה-H.Pylori בישראל, צפויים להביא להכנסות בהיקף של מיליוני שקלים בשנה מהשוק הישראלי בלבד ■ חברת הביומד הודיעה לאחרונה על הצלחה בגיוס של כ-21.4 מיליון שקל בהנפקת זכויות, בנוסף ל 14 מיליון שקל שיש בקופתה

מניית חברת הביומד אקסלנז ביוסיינס מטפסת במסחר בבורסה בת"א, לאחר שהחברה הודיעה היום (ד') כי חתמה על שני הסכמים בשוק בדיקות חיידק ה-H.Pylori בישראל. ההכנסות הצפויות בעקבות החתימה על שני ההסכמים הינן בהיקף של מיליוני שקלים בשנה מהשוק הישראלי בלבד.

במסגרת ההסכם הראשון, אקסלנז תמכור טבליות המהוות את החומר הפעיל בערכות הבדיקה לזיהוי החיידק, ליצרנית של ערכות דיאגנוסטיקה. ההסכם השני, עם חברה שהינה משווקת ערכות לבדיקה בקופות החולים בישראל, הינו למכירת של עשרות אלפי ערכות לבדיקת חיידק ה-H.Pylori. הערכות והטבליות מיועדות לשימוש במוסדות הרפואיים בישראל.

בנוסף לשני הסכמים אלו, משלימה אקסלנז בימים אלה את הקמת מערך שיווק בארה"ב לשוק הבדיקות לחיידק ה-H.Pylori. לאור זאת, ערוכה החברה לשרת שוק פוטנציאלי בהיקף של מאות מיליוני דולרים, בו פועל כיום מתחרה יחיד. במסגרת תוכנית העבודה של החברה לשנת 2010 היא מעריכה כי היקף המכירות של ערכות בדיקה לחיידק ה-H.Pylori בארה"ב הינן בהיקף של מיליוני דולרים.

לאחרונה הודיעה החברה על הצלחה בגיוס של כ-21.4 מיליון שקל בהנפקת זכויות, בנוסף ל 14 מיליון שקל שיש בקופתה. בעל המניות הגדול בחברה, מורי ארקין הגדיל את החזקותיו. אקסלנז מייעדת את תמורת הגיוס להרחבת מערך מכירות ה-H.Pylori בארה"ב וכן לניסויים קליניים בתחום הכבד.