הכניסה של 013 נטוויז'ן לאינטרנט הסלולרי - ניסוי שיווקי בלבד

שיתוף הפעולה עליו דיווחה אתמול מתבצע במסגרת ניסוי שיווקי מוגבל של FREE טלקום -
למצטרפים לשירות יובהר שהם מצטרפים כנסיינים בניסוי שיווקי על כל המשתמע מכך

013 נטוויז'ן פירסמה אתמול הודעה בנושא שיתוף הפעולה שכרתה עם חברת FREE טלקום לשיווק פתרונות סלולר על גבי האינטרנט הסלולרי. אלא שמסתבר ששיתוף הפעולה הוא במסגרת ניסוי שיווקי של חברת FREE טלקום שמטבעו מוגבל. נטוויז'ן, מסיבותיה היא, העדיפה שלא להיכנס בהודעה לפרטים שעלולים להעיב על המהלך, ולכן התמקדה ביתרונות הכלכליים שהפתרון מייצר.

שיתוף הפעולה בין החברות מתבסס על הרישיון לניסוי שיווקי שקבלה FREE טלקום ואשר תקף ל-8,500 נסיינים בלבד. במידה והחברות יגיעו לכמות המצטרפים הזו ולא יינתן ל-FREE טלקום רישיון קבוע, המשמעות היא שהן לא יוכלו לשווק את הפתרון למשתמשים נוספים אלא יצטרכו לבקש שוב להגדיל את כמות המשתתפים, עד שהמשרד יואיל בטובו לתת לחברה רישיון קבוע.

חלופה אחרת היא שנטוויז'ן תבקש בעצמה אישור לשווק את השירות, אך כאן היא יכולה להיות בבעיה משום שמשרד התקשורת מונע ממנה להיכנס לתחום הסלולר בהיותה חברת בת של סלקום. בשיתוף הפעולה הנ"ל, מכיוון שמדובר בפתרון שמבוסס על האינטרנט הסלולרי כנראה שמשרד התקשורת לא ימנע את שיתוף הפעולה בין החברות, אך בבוא היום יצטרכו החברות למצוא תשתית משפטית קבועה ומתאימה יותר לשירות.

סוגייה נוספת נוגעת לשימוש בקידומת 073 שכן FREE טלקום משווקת את הפתרון שלה בקידומת שהוקצתה לה 078, אך נטוויז'ן משווקת אותו תחת הקידומת שהוקצתה לה - 073. נראה שאין בעיה לחברות להשתמש בקידומת 073 כפי שנעשה ברישיונות לניסוי שיווקי שניתנו לחברות אחרות שהעדיפו להשתמש בטווחי המספור של המפעיל המארח במקום לקבל בעצמם טווח מספור עצמאי משל עצמם.