נתניהו מסכם שנה: "יש לנו חזון להיות מעצמה כלכלית אזורית"

רה"מ במסיבת עיתונאים לרגל שנה לכהונתו: "מהגבול עם מצרים ישנן הברחות גדולות של סמים ושל נשים. לא נוכל להמשיך להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית אם הגבולות ימשיכו להיות פרוצים"

בימים אלה מציינת הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו שנה לכהונתה. במסגרת הסיכומים השנתיים אותם עורכים הפוליטיקאים, כינס נתניהו בלשכתו מסיבת עיתונאים בה פורס בפני התקשורת את הישגי הממשלה בראשותו ואת הנושאים המרכזיים אותם ינסה לקדם בתקופה הקרובה.

"נחבר את הפריפריה למרכז"

במסיבת העיתונאים שכינס ראש הממשלה לסיכום הישגי הממשלה בשנת כהונתה הראשונה, ציין נתניהו כי ממשלתו קיבלה עד כה 1,500 החלטות ובהן צמצום פערים, הרפורמה בתכנון ובנייה, קידום החינוך והעמקת המורשת, הגדלת הקיצבאות וכן פיתוח מערך תחבורתי. "יש לנו חזון להיות מעצמה כלכלית אזורית", אמר.

ראש הממשלה הבטיח כי עד סוף העשור הבא יושלם מערך שיחבר את אילת לקרית שמונה, "וזה יתחיל עוד הרבה לפני תום העשור הזה, ייתכן כי במחצית העשור הנוכחי ויושלם הרבה לפני סוף העשור הבא, אנחנו נרשת את כל המדינה", אמר.

נתניהו התייחס גם למאמצים לשחרור גלעד שליט. "הכנסנו מתווך חדש, הוא הציע הצעה, היינו מוכנים ללכת כברת דרך ארוכה להשבתו של גלעד, ועדיין מוכנים ללכת כברת דרך ארוכה, בתנאי שזה לא יסכן חיי ישראלים. עד לרגע זה לא קיבלנו מענה מהחמאס. אנו עושים פעולות רבות שלא תמיד אפשר לפרט", אמר.

"נלך רחוק כדי לשחרר את גלעד"

רה"מ התייחס גם לעלייה בשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. "אנחנו נמשיך להגיב על כל ירי לעברנו", אמר, "בנוסף לתגובות אנחנו גם יוזמים פעולות במטרה למנוע ירי של רקטות". בתוך כך, סיפר רה"מ כי בקרוב תחל בניית מכשול בגבול ישראל מצרים. "תקצבנו את בניית המכשול כי יש זרימה בלתי פוסקת של עובדים זרים לא חוקיים לישראל".

באותו נושא הוסיף נתניהו כי הממשלה תמשיך לפעול לצמצום מספר העובדים הזרים הבלתי חוקיים ולהגדלת הקנסות למעסיקים. "יש פה היבטים כלכליים ופליליים. מהגבול הזה ישנן הברחות גדולות של סמים ושל נשים. לא נוכל להמשיך להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית אם הגבולות ימשיכו להיות פרוצים". עם זאת הבטיח נתניהו להמשיך ולהעניק מקלט לאלה שיוכרו כפליטים.

לקראת סיומה של מסיבת העיתונאים התייחס רה"מ נתניהו להחלטתו של שר הביטחון אהוד ברק שלא להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי לשנה חמישית. "אני מאוד מעריך ומכבד את הרמטכ"ל", אמר נתניהו, והסביר כי "למעשה לא נתקבלה החלטה, אלא מדובר במימוש של החלטה קודמת, שנועדה למנוע "מחול שדים". נתניהו הסביר כי "הפעולה הזו מאפשרת בנייה של שדרת הפיקוד העתידית של צה"ל", וכי "כל ארגון חייב להתרענן ולהתחדש גם כשעומדים בראשו האנשים הטובים ביותר".