"העובדה ששופטים זקוקים למאבטחים צריכה להדאיג את כולנו"

כך אומרת נשיאת ביהמ"ש המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, בראיון לביטאון "הלשכה" של לשכת עוה"ד ■ "איומים על שופטים הם דבר חמור. על הגורמים המופקדים על הנושא לטפל בתופעה בעדיפות עליונה"

"איננו רוצים לראות שופטים אחוזי חרדה המלווים באנשי ביטחון" - כך אומרת נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, בראיון לביטאון "הלשכה" של ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין.

בהתייחס לתופעות האלימות והתקיפות נגד שופטים אמרה ארד: "כולנו ערים לאותן תופעות לא מעודדות, אך נפעל נכון יותר אם נפעל ברוגע. איומים על שופטים הם כמובן דבר חמור. העובדה שיש בישראל שופטים הזקוקים לליווי כזה צריכה להדאיג את כולנו. על הגורמים המופקדים על הנושא להתייחס לתופעה ולטפל בה בעדיפות עליונה".

בהתייחס לצווי איסור הפרסום וסגירות הדלתיים המרובות אמרה ארד למראייניה - אשר אקסלרד, ליאון אמיראס, עודד הכהן, מרדכי עפרי וחיים שיבי - כי "לא ניתן לסגור את דלתות בית המשפט, שכן יש חשיבות לפומביות הדיון. הציבור צריך לדעת מה קורה באולמות בתי המשפט. באשר לסוביודיצה - קשה להחזיר את הגלגל אחורנית, אך אישית הייתי שמחה לחזור לשנים שבהן נשמר והתקיים כלל הסוביודיצה, לימים של איפוק ושל ריסון. בנושא הזה נפרצו הגבולות הראויים".