לידיעת הנוסעים לחו"ל: איבריה ובריטיש איירווייז מתמזגות

(עדכון) - שמה של החברה החדשה: אינטרנשיונל איירליינס גרופ ■ "ניו-יורק טיימס": חברות התעופה US איירווייז ויונייטד איירליינס במו"מ למיזוג

חברות התעופה בריטיש איירווייז הבריטית ואיבריה הספרדית חתמו על הסכם מיזוג מחייב ביניהן, מיזוג שיושלם לקראת סוף השנה. שוויה של החברה הממוזגת יעמוד על 7.8 מיליארד דולר, כאשר בעלי המניות של בריטיש איירווייז יחזיקו ב-55% מהחברה החדשה ובעלי המניות של איבריה יחזיקו ב-45% מהמניות.

בהודעת בריטיש איירווייז נמסר, כי החברה הממוזגת תוכל להפיק יתרונות מהקונסולידציה בענף התעופה העולמי וכן תייצר סינרגיות בהיקף של 400 מיליון אירו בשנה, החל מהשנה החמישית למיזוג.

שמה של החברה הממוזגת החדשה יהיה: אינטרנשיונל איירליינס גרופ (International Airlines Group) והיא תהיה רשומה הן בלונדון והן בספרד.

בריטיש איירווייז רדפה זה זמן רב אחרי איבריה. 2 החברות מפסידות כספים כך שמיזוג ביניהן יביא להתייעלות בשוק התעופה העולמי שסובל ממצוקה. החברה הממוזגת תחזיק באמתחתה 408 מטוסים ותפעיל קווים ל-200 יעדים ברחבי העולם.

"ניו יורק טיימס": מיזוג ענק ייתכן גם בארה"ב

פעם שלישית גלידה? חברות התעופה האמריקניות יונייטד איירליינס ו-US איירווייז מנהלות מו"מ למיזוג ביניהן, זו הפעם השלישית בעשור האחרון. כך מדווח העיתון "ניו-יורק טיימס". אם הפעם המו"מ יצליחו, מיזוג החברות ייצור את חברת התעופה השנייה בגודלה בארה"ב.

על מצבה הרעוע של תעשיית התעופה העולמית נאמר כבר רבות. התעשייה ספגה פגיעה קשה בעיקר בשל עליית מחיר הדלק הסילוני בשל האמרת מחירי הנפט, כמו גם בשל הירידה במספר הנוסעים בשל המשבר הכלכלי הגלובלי. תעשיית התעופה הפסידה סכום עתק של 60 מיליארד דולר בעשור האחרון.

ההערכות הן כי מיזוג בין 2 חברות התעופה יסייע להן לחזור לרווחיות מהר יותר וכי החברה הממוזגת תוכל לתת תחרות טובה יותר לחברות ה"לואו קוסט" (low cost) שמשיגות עוד ועוד נתח שוק.

עם זאת, מיזוגים בענף התעופה הינם אגוז קשה לפיצוח בעיקר בגלל ועדי העובדים בחברות שבד"כ מתנגדים למיזוגים כיוון שהם גוררים עימן פיטורים מאסיביים של עובדים. המיזוג האחרון בענף התעופה בארה"ב היה בין חברת דלתא לחברת נורת'רן, מיזוג שיצר את חברת התעופה הגדולה במדינה ונדרשו שנתיים להשלמתו.