קרן בראשית תשקיע עד 55 מיליון שקל בשניב תעשיות נייר

הקרן תשקיע 15 מיליון שקל בהון, תעמיד לחברה הלוואה בסך של עד 40 מיליון שקל, ויוקצו לה כתבי אופציה למניות שניב

שניב תעשיות נייר וקרן בראשית חתמו אתמול (ד') על הסכם השקעה בחברת שניב לפיו תשקיע הקרן 15 מיליון שקל בהון, תעמיד לחברה הלוואה בסך של עד 40 מיליון שקל ויוקצו לה כתבי אופציה למניות שניב. העסקה היא התשיעית במספר שביצעה קרן בראשית מאז הוקמה לפני כשנה. שניב היא יצרנית הנייר הביתי השנייה בגודלה בישראל.

החברה הציבורית עוסקת בייצור ושיווק חמרי גלם לתעשיית הנייר וכן בייצור ושיווק של מוצרים מוגמרים. מפעלה של החברה ממוקם באופקים, ומועסקים בו 245 עובדים, מהם 153 עובדי ייצור. מחזור המכירות של החברה בשנת 2009 הסתכם ב-143 מיליון שקל.

בשנת 2006 נכנסה החברה לייצור מוצרים מוגמרים ומאז הגיעה לאחיזה של 13% נתח שוק (לפי נתונים סטורנקסט). שניב נחשבת ליצרנית הנייר הביתי המובילה בתחום ייצור המותגים הפרטיים, ומאז 2009 מייצרת את מוצרי הנייר עבור המותג הפרטי של רשת הריבוע הכחול.

פסח ברנט, המייצג את בעלי השליטה ומי שמכהן בשנה האחרונה גם כמנכ"ל החברה, ציין כי "החברה השיגה בשנת 2009 רווחיות ונתוני EBITDA של כעשרה אחוז ממחזור הפעילות שלה. שוק מוצרי הנייר הביתי המוגמר בישראל מוערך בכ-650 מיליון שקל בשוק הקמעונאות ועוד כ-400 מיליון שקל בשוק המוסדי - בו התחלנו לפעול רק השנה - כל זה משאיר לשניב כר נרחב לגידול מהיר בנתח השוק שלנו".

לאחר ביצוע ההשקעה ממשיכה משפחת ברנט להחזיק בשליטה בשניב תעשיות ובאחזקות בשיעור של 60% ממניות החברה.