המשנה לממונה על שוק ההון יואב בן-אור הודיע על סיום תפקידו

לאחר פרישתו של ידין ענתבי ועד למינויו של שריג לממונה על שוק ההון, בן-אור שימש כממלא מקום הממונה על שוק ההון

‎המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, יואב בן-אור, הודיע היום על פרישתו מהאוצר. לאחר 11 שנים באגף שוק ההון, כשנתיים בתפקיד המשנה וכמה חודשים לאחר שלא נבחר לתפקיד הממונה, בן-אור הודיע באופן לא מפתיע כי בכוונתו לפרוש מהאגף בחודשים הקרובים ולצאת לתקופת הצינון הנדרשת ממנו.

פרישתו של בן-אור, המרכז את תחום החיסכון הפנסיוני באגף, מצטרפת לעזיבתו של אריק פרץ, שהתמודד אף הוא יחד עם בן-אור על תפקיד הממונה והיה סגן בכיר לממונה, ומהווה פגיעה קשה באגף שוק ההון, ששדרת הניהול שלו קטנה מהותית לאחרונה.

יחד עם בן-אור ופרץ, שהודיעו על פרישתם זמן קצר לאחר שהממונה הנוכחי פרופ' עודד שריג נכנס לתפקיד כמינוי חיצוני, הודיעה לאחרונה סגנית בכירה נוספת, רוני נויבאור, על עזיבתה את האגף. לפיכך, באגף שוק ההון ממתינים עתה לסבב מינויים נרחב של סגנים, כשבפועל, לי דגן, סגנית בכירה לממונה, מסומנת עתה כדמות הבכירה באגף מתחת לשריג. עקב ההתפתחויות האחרונות, שריג יידרש עתה להמשיך ולהוביל את האגף במגוון תחומים, חלקם חדשים לו, תוך שיצטרך לעצב את דמות בכיריו לשנים הבאות.

‏‎בן-אור, 42, הוא בעל תואר בוגר ומוסמך במנהל עסקים ותואר בוגר במשפטים מהאוניברסיטה העברית. במהלך השנים שבהן עבד באגף, היה אחראי על תחומים רבים, ביניהם תחום הביטוח הכללי, הפיקוח על סוכני ביטוח ויועצים פנסיונים, אכיפה ותחום החיסכון הפנסיוני - קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי מנהלים. בנוסף, הוא ריכז בארבע וחצי השנים האחרונות את הטיפול בתחומי כח האדם והמינהל באגף.

נזכיר כי, לאחר פרישתו של ידין ענתבי ועד למינויו של שריג לממונה על שוק ההון, בן-אור שימש כממלא מקום הממונה על שוק ההון.

שר האוצר יובל שטייניץ הודה לבן-אור על עבודתו ארוכת השנים במשרד ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו, תוך שציין כי בן-אור "הוא נכס למגזר הציבורי כולו ולאגף שוק ההון בפרט ותרומתו ניכרת בכל תחומי העשייה של האגף". סגן שר האוצר, יצחק כהן, ושריג הצטרפו לברכות.‎