הטוטו הפסיק ההקצבות לאיגוד האתלטיקה עקב חשד לדיווחים פיקטיביים

לפי החשד, נופח מספר הספורטאיות הפעילות בכדי להגדיל את כספי התקצוב של הטוטו; התקצוב החודשי לאיגוד האתלטיקה נאמד ב-130 אלף שקל ■ גם ההקצבות לאגודת האתלטיקה מכבי ראשל"צ הופסקו מאותה סיבה

הטוטו-ווינר הפסיק את התקצוב השוטף לאיגוד האתלטיקה הקלה לאחר בדיקה שהעלתה חשד לכאורה של דיווחים כוזבים. בנוסף, הופסק התקצוב של אגודת האתלטיקה מכבי ראשל"צ מסיבה דומה.

החשדות עלו בעקבות בדיקה שביצע משרד רו"ח ליאון אורליצקי באיגוד האתלטיקה ובאגודת מכבי ראשל"צ, לגבי התנהלותם במסגרת הפרויקט לקידום ספורט הנשים. על פי החשד, נופחו הרישומים של מספר הספורטאיות הפעילות כמעט פי ארבעה, על מנת לזכות בכספי התקצוב שמועברים לפי כמות הספורטאים; בנוסף, נמצא חשד לדיווחים פיקטיביים על פעילותן הספורטיבית וחשש לניגוד עניינים לכאורה בקרב בעלי תפקידים באגודה ובאיגוד. בעקבות זאת הוחלט להשעות לגופים האלה את ההקצבות ולהזמינם לשימוע.

הטוטו-ווינר מתקצב את איגוד האתלטיקה בסכום של 130 אלף שקל בחודש. אגודת האתלטיקה מכבי ראשל"צ מתוקצבת ישירות על ידי הטוטו-ווינר בכ-150 אלף שקל בשנה.

"לא נשלים עם תופעות כאלה, הפוגעות בנורמות הציבוריות ובמינהל התקין. נקפיד, שכספי הציבור, המיועדים לקידום הספורט, אכן ינוצלו במלואן רק למטרות ספורטיביות", הדגישו בטוטו-ווינר.