פרטנר לוחצת על כחלון: לאשר כניסתנו לשוק השיחות לחו"ל

הדיונים במשרד התקשורת חודשו בין השאר בשל איומה של פרטנר לפנות לבג"ץ ‏‎‎‏■ טוענת: שיטת ההתחשבנות שונתה, והשוק נפתח לתחרות‏

‎‎סוגיית כניסתה של פרטנר לתחום השיחות הבינלאומיות שוב עולה לדיון במשרד התקשורת. ל"גלובס" נודע היום (ה') כי חברת פרטנר ביקשה לקיים דיון נוסף באיסור שהוטל עליה לאור ההתפתחויות בשוק התקשורת (שינוי שיטת ההתחשבנות בשיחות מטלפונים סלולריים לחו"ל והכניסה הצפויה של שחקנים נוספים לשוק הסלולר).

הדיון במשרד התקשורת עלה שוב על הפרק גם בשל האיום של חברת פרטנר לעתור לבג"ץ נגד המשרד, אם יוחלט שלא לאפשר לפרטנר להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות. אילן בן-דב, הבעלים של פרטנר, פועל נמרצות על מנת לשנות את מדיניות המשרד ובכך לאפשר לחברה להיכנס לתחום.

‏‎‎האיסור על כניסתן של חברות הסלולר לתחום השיחות הבינלאומיות נובע מהחלטתו של שר התקשורת הקודם, אריאל אטיאס, שקבע שני תנאים מרכזיים: שינוי שיטת ההתחשבנות עבור שיחה מטלפון סלולרי לחו"ל. עד כה הצרכן שילם למפעיל הבינלאומי, וזה התחשבן על זמן האוויר עם מפעיל הסלולר. הרעיון הוא להשוות את השיטה לעולם התקשורת הנייחת: הצרכן משלם עבור שיחות לחו"ל פעם אחת בלבד - למפעיל הבינלאומי. ההחלטה בעניין זה התקבלה, וזה הבסיס לבקשתה המחודשת של פרטנר.

‏תנאי שני שקבע אטיאס מדבר על פתיחת שוק הסלולר למפעילים נוספים והגברת התחרות. משרד התקשורת השלים פרסום מדיניות לכניסת מפעילי סלולר וירטואליים, אך עד כה רישיון כזה לא ניתן לאף אחד. המשרד טוען כי צריך לראות את המפעילים החדשים קמים ומתחרים בשוק, וכי פרסום המדיניות בלבד אינה מספיקה להנחה שהשוק נפתח והורחבה בו התחרות.

‏נזכיר כי לפני חודשים ספורים הודיע משרד התקשורת לפרטנר כי באופן סופי הוא לא מתכוון לשנות את מדיניותו בנושא שוק השיחות הבינלאומיות, ולפיכך נכון לעכשיו היא אינה יכולה לקבל רישיון לתחום.

ההערכה היא כי פרטנר מהססת לעתור לבג"ץ ומעדיפה למצות את הסיכוי לקבל את הרישיון בהסכמה, ועל כן היא ממשיכה ללחוץ על המשרד שישנה את מדיניותו. ‏‎‎‏