פיפ"א בלחץ: איך נפטרים מ-500 אלף כרטיסים למונדיאל בחודשיים?

חודשיים לפני פתיחת הטורניר מוציאה פיפ"א לדרך את השלב האחרון של מכירת הכרטיסים, אחרי שרק 2.2 מיליון כרטיסים נמכרו; המקומיים יוכלו לקנות כרטיסים בעלות של 20 דולר בלבד

62 ימים בלבד לפני המונדיאל בדרום אפריקה, פיפ"א מגבירה את המאמצים למכור עוד 500 אלף כרטיסים שעדיין לא נמכרו לטורניר. בסוף השבוע הודיע ארגון הכדורגל העולמי על פתיחת השלב החמישי והאחרון למכירת כרטיסים למשחקים. המכירה תחל ב-15 בחודש על פני תשע ערים בדרום אפריקה, כאשר לפחות 100 אלף מהכרטיסים יימכרו למקומיים במחיר של 20 דולר לכרטיס בלבד. מלבד משחק הגמר ב-11 ביולי, נותרו כרטיסים לכל 63 המשחקים.

מחירי הטיסה היקרים לדרום אפריקה ועלות השהייה, ובנוסף החשש מהמצב הביטחוני במדינה, הביאו לא מעט אוהדי כדורגל לוותר על הגעה לאירוע. כבר עכשיו ברור כי ההערכות המוקדמות שדיברו על 450 אלף תיירים שיגיעו לצפות במשחקים בדרום אפריקה לא יתממשו. בפיפ"א מודים גם כי חלק מהתאחדויות הכדורגל של הנבחרות שישתתפו במשחקים החזירו כרטיסים, לאור הביקוש הנמוך. ה"דיילי מיירור" הבריטי מפרסם שגם התאחדות הכדורגל האנגלית החזירה לפיפ"א כ-1,000 כרטיסים שלא הצליחה למכור.

מתוך 2.2 מיליון כרטיסים שנמכרו עד כה למונדיאל, כמעט מיליון כרטיסים נמכרו לתושבי דרום אפריקה. בארה"ב נמכרו 118,945 כרטיסים, ובריטניה היא המדינה השלישית מבחינת ביקוש עם 67,654 כרטיסים. בגרמניה, בעיקר בשל חשש מבעיות ביטחון, נמכרו 32,269 כרטיסים בלבד. בשלב המכירה הרביעי נמכרו 240 אלף כרטיסים, מתוכם כ-85% לתושבי דרום אפריקה.

המכירה הפעם תיעשה במרכזים מיוחדים שיוקצו לתושבים בדרום אפריקה ולא דרך האינטרנט, אחרי שבוועדה המארגנת טענו כי רבים מהמקומיים לא הצליחו להשיג כרטיסים בגלל שהמכירה עד כה התאפשרה דרך האינטרנט בלבד, ולחלק גדול מהמקומיים כלל אין גישה לרשת או שאינם מחזיקים בכרטיסי אשראי. הפעם גם יוכלו התושבים לרכוש כמות כרטיסים כמעט בלתי מוגבלת - עד עשרה כרטיסים לכל רוכש.

עם זאת, הדרום אפריקנים יקבלו בלעדיות למשך 9 השעות הראשונות של המכירה, כאשר החל מ-18:00 שעון דרום אפריקה, תפתח פיפ"א את הכרטיסים הנותרים למכירה באינטרנט לכל העולם. רק לתושבי דרום אפריקה תתאפשר רכישת הכרטיסים הזולים (20 דולר לכרטיס).