פסגות צפוי להקים עוד השנה קרן פנסיה חדשה

כך עולה מהדו"חות הכספיים של פסגות גמל לשנת 2009, בהם מצוין שההליך "יאפשר לחברה להרחיב את סל מוצרי החיסכון לטווח ארוך"

בית ההשקעות פסגות, בניהול רועי ורמוס, צפוי להשלים עוד השנה את הקמתה של קרן פנסיה חדשה. כך עולה מהדו"חות הכספיים של פסגות גמל לשנת 2009, בהם מצוין שההליך "יאפשר לחברה להרחיב את סל מוצרי החיסכון לטווח ארוך".

מבחינת פסגות מדובר במהלך חשוב לאור התלות הרבה שלו יחסית, בתחום החיסכון לטווח ארוך בכלל, ובתחום הגמל בפרט. קופות הגמל מהוות מרכיב משמעותי מאוד מפעילות פסגות, ולאור שינויים ברגולציה בשנים האחרונות הן הפכו למוצר נחות מבחינת הצטרפות לקוחות חדשים לעומת הפנסיה וביטוחי המנהלים. לכן, בפסגות מעוניינים מאוד להיכנס לשוק הפנסיה הצומח ביותר בשוק הפנסיוני, וליצור לעצמם זרוע משלמת.

כך, לאחרונה, השלים בית ההשקעות את רכישת קרן הפנסיה הע"ל הוותיקה בתמורה לסכום גבוה במיוחד של 107 מיליון שקל. בנוסף, פסגות (20%) שותף עם חברת הביטוח איילון בקרן הפנסיה החדשה מגן זהב. ויש לו אופציה להגדיל את חלקו בקרן ל-49%.

מפסגות נמסר בתגובה כי "כבית ההשקעות הגדול בישראל ממשיכה פסגות להגדיל את תיק הנכסים המנוהלים על-ידה ולהעמיק את נוכחותה בניהול חסכונות ארוכי טווח, בפרט בתחום החיסכון הפנסיוני".

פסגות גמל סיים את 2009 עם רווח של 22.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 31.3 מיליון שקל ב-2008. מהדו"חות עולה שפסגות גמל העביר לפסגות בית השקעות דמי ניהול בהיקף של 67.1 מיליון שקל, לעומת 35.8 מיליון שקל ב-2008.