בפרמיירליג שוקלים: "מענקי ירידה" במשך 4 שנים

בליגה האנגלית, שמשלמת 32 מיליון ליש"ט בשנתיים לקבוצות שלה שיורדות לצ'מפיונשיפ, שוקלים להאריך את התשלומים לארבע שנים ואף להגדיל אותם

הפרמיירליג האנגלית צפויה להאריך את כמות העונות בהן מקבלות הקבוצות שיורדות מהליגה "מענקי ירידה", משנתיים שהיה נהוגות עד כה לארבע שנים. כך מפרסמת התקשורת האנגלית.

תחת ההסכם הנוכחי, מקבלת כל אחת משלושת היורדות מענקי ירידה בגובה של 24 מיליון ליש"ט במשך שנתיים. זאת על מנת לסייע לקבוצות שבליגת המשנה (צ'מפיונשיפ) לא נהנות מחוזה השידורים של הפרמיירליג, שבעונה הקודמת הכניס סכום מינימלי של 31 מיליון ליש"ט לכל קבוצה. כהשוואה, הסכומים שמקבלות קבוצות ליגת המשנה עבור הסכמי טלוויזיה נעים בין 3 ל-5.5 מיליון ליש"ט בלבד בעונה.

בקיץ הקרוב יגדל בכל מקרה מענק הירידה ל-32 מיליון ליש"ט במשך שנתיים. כעת בפרמיירליג שוקלים להאריך את היקף המענקים לארבע שנים, כשגם סכומי החלוקה השנתיים אמורים לגדול. לפי "Sky Sports", הסיבה העיקרית להרחבת התמיכה ביורדות היא הגידול הצפוי בהכנסות של הפרמיירליג מזכויות שידור בהסכם לשנים 2010-2013.

בין השנים 2007 ל-2010 תמכה הפרמיירליג ב"פוטבול ליג" (ארגון הליגות הנמוכות באנגליה) בסך של 90 מיליון ליש"ט. החלטה סופית בעניין מענקי הירידה, שמבוטלים במידה והקבוצה היורדת מצליחה לחזור לפרמיירליג במהלך תקופת המענקים שלה, צפויה להילקח ביוני.