אייל גבאי יוביל את חזרת הפורום: השולחן העגול מתכנס שוב

הדיון הראשון יתקיים ב-22 באפריל ■ גם הפעם יוביל את הדיונים איש אמונו של נתניהו

הפורום המשותף למעסיקים, נציגי העובדים והאוצר, המכונה "השולחן העגול", יתכנס ב-22 באפריל לצורך דיונים אינטנסיביים על תקציב 2012-2011, כך נודע ל"גלובס". בפגישה המדוברת אמורים להשתתף מצד הממשלה רה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר הביטחון ויו''ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, שהשתתף גם בסבב הדיונים בתקציב הקודם.

סבב הדיונים הקרוב ירוכז בידי איל גבאי, מנכ''ל משרד ראש הממשלה ויד ימינו של נתניהו. שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים וראש לשכת הארגונים הכלכליים, המייצג בפורום את המעסיקים, צפוי להציג בפגישה כמה נושאים, ובהם הגדלת תקציב המדען הראשי לסך של 2.5 מיליארד שקל לשנה, תקצוב פעילות הסוכנות לעסקים קטנים בהיקף שנתי של 150 מיליון שקל, והענקת דמי אבטלה, הכשרות ופנסיה לעצמאים. ברוש צפוי להעלות גם נושאים הנוגעים לרגולציה, פישוט הביורוקרטיה וצמצום חוק ההסדרים.

עוד נודע ל"גלובס" כי נקבעו כבר שתי פגישות נוספות לשולחן העגול בחודש מאי, אף הן בהובלת גבאי. כפי שנחשף ב"גלובס", הפגישה הראשונה של השולחן העגול לקראת התקציב הדו-שנתי החדש התקיימה במסגרת ארוחת ערב שקיים נתניהו בבית רה"מ ב-10 במארס, אולם באותה פגישה נדונו בעיקר ספיחים של הסדר החבילה שעדיין לא מומשו.

בין היתר עלו טענות כנגד התנהלות קרנות הסיוע הממשלתיות, על כך שהפטור מתמלוגים על סיוע המדען לתעשיות המסורתיות לא טופל עד הסוף, ועל ךכ שחובת ההעדפה המתקנת לתעשייה מקומית לא חלה על גופים מוניציפליים.

נתניהו מוביל

כזכור, פורום השולחן העגול נוסד עם כינונה של ממשלת נתניהו הנוכחית והיתה לו השפעה מרחיקת לכת על עיצוב המדיניות הכלכלית, לרבות גיבוש תוכנית החירום, תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2010-2009.

בפורום זה נקבעו בין השאר שיעור הגידול בהוצאה הממשלתית, חוקי עבודה חדשים, תקצוב בסך מיליארדי שקלים למדען הראשי ולחוק עידוד השקעות הון, כמו גם "הגזירות" בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

משרד האוצר, שמאז 1985 הוביל לבדו את המדיניות הכלכלית, סירב לקבל את הפורום הזה, שנוהל תחילה בידי יועצו הכלכלי של נתניהו דאז, אורי יוגב. בעקבות ייסוד הפורום התפטר רם בלינקוב, הממונה על אגף התקציבים באוצר. הצבתו של גבאי בראש דיוני השולחן העגול ממשיכה את מנהגו של נתניהו להציב איש אמונו בראש דיוני הפורום.