לראשונה: אתר אינטרנט עצמאי זכה בפרס פוליצר לעיתונות

אתר Propublica זכה בפרס על כתבה שעסקה בטיפול הרפואי שניתן לנפגעי סופת ההוריקן קתרינה

אתר החדשות Propublica הפך אתמול (ב') לאתר האינטרנט הראשון שזכה בפרס פוליצר היוקרתי לעיתונות. הכתבה שזיכתה את האתר בפרס עסקה בטיפול הרפואי לו זכו אנשים שנפגעו מסופת ההוריקן קתרינה בבית-חולים בעיר ניו-אורלינס, טיפול שלכאורה הוביל למספר מקרי מוות מיותרים של החולים.

כתבת התחקיר הזוכה, מאת העיתונאית שרי פינק, נוצרה במסגרת שיתוף-פעולה בין אתר Propublica לבין מוסף העיתון "ניו-יורק טיימס". גם המגזין היוקרתי "טיימס" פירסם את הכתבה.

פרס פוליצר נחשב לפרס היוקרתי ביותר בעולם העיתונות האמריקני. הוא מוענק מדי שנה מאז 1917 על-ידי ועדת הפרס הממונה מטעם אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק. ב-2009 התירה לראשונה ועדת הפרס לאתרי חדשות שאינם כפופים למערכת של עיתון דפוס להיות מועמדים לזכייה.

האתר Propublica הוא אתר חדשות ללא מטרות רווח, שהוקם ב-2008 ומעסיק כיום 32 עיתונאים. משרדי המערכת של האתר ממוקמים בניו-יורק. המוטו של Propublica הוא "ליצור עיתונות חוקרת המעוררת עניין ציבורי", והוא נחשב בעיני מספר גורמים כנושא הדגל למודל עתידי של תעשיית העיתונות, הנאבקת בירידה חדה בהכנסותיה בעידן התכנים החינמיים המוצעים ברשת.

הכתבה של Propublica לא סומנה כמועמדת מובילה לזכייה בפרס, והתחרתה מול כתבה של הצהובון "נשיונל אנקוויירר", שחשפה את הרומן שניהל הסנטור והמועמד לשעבר לנשיאות, ג'ון אדוארדס.

העיתון "וושינגטון פוסט" היה הזוכה הגדול בטקס - כתביו גרפו 4 פרסים על עבודתם ב-2009. גם אנשי ה"ניו-יורק טיימס" לא שבו הביתה בידיים ריקות, וזכו ב-3 פרסים.

אתר נוסף שעשה היסטוריה אתמול וזכה גם הוא בפוליצר הוא אתר העיתון "סן-פרנסיסקו כרוניקל", שקיבל את הפרס היוקרתי עבור קריקטורה שפרסם מאת המאייר מרק פיורי.

"אני בטוח שנראה יותר אתרי חדשות זוכים בפרס בשנים הקרובות. מדובר בתהליך בלתי נמנע", אמר בטקס סיד גיזלר מוועדת הפרסים. "אלה זמנים קשים לעיתונות, אבל הזוכים בפרס מייצגים עיתונות באיכות גבוהה, ומעודדים אחרים ללכת בעקבותיהם".

22
 22