האיום האמיתי לפי אובמה: "גדל הסיכון של פיגוע גרעיני"

בנאום בוועידה לביטחון גרעיני בוושינגטון אומר הנשיא: איום הטרור הגרעיני הוא אחד האיומים הגדולים ביותר על הביטחון הגלובלי ■ "הכמות הקטנה ביתר של פלוטוניום, בערך בגודל של תפוח, תוכל להרוג ולפצוע מאות אלפי אנשים חפים מפשע"

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר הערב (ג'), כי גדל הסיכון של פיגוע גרעיני וכי אם אל קאעידה יצליח להניח יד על נשק גרעיני, זו תהיה "קטסטרופה לעולם כולו, שתגרום לאובדן חיים בהיקפים אדירים ושתנחית מכה קשה על השלום והיציבות הגלובליים".

בנאום בוועידה לביטחון גרעיני בוושינגטון אמר אובמה: "שני עשורים לאחר סיום המלחמה הקרה, אנו עדים לאירוניה מרושעת של ההיסטוריה הסיכון לעימות גרעיני בין אומות פחת, אבל הסיכון של התקפה גרעינית גדל".

"לכן, הוועידה היום אינה רק הזדמנות לדבר אלא לפעול", אמר אובמה. "לא מספיק להשמיע התחייבויות אלא צריך לרשום התקדמות של ממש למען ביטחון עמינו".

הקמת רשת ביטחון גלובלית למניעת זליגה של חומרים בקיעים וטכנולוגיה גרעינית לידי ארגוני טרור היא המטרה המוצהרת של הוועידה, והודעת הסיכום שלה, שתפורסם מאוחר יותר הלילה, תקבע פרמטרים לפעולה, אך בשולי הוועידה עמלו פקידי ממשל, וכן הנשיא עצמו, לגייס תמיכה בהטלת סנקציות בעלות שיניים על איראן במועצת הביטחון.

אובמה אמר, כי הסכנות החדשות של טרור גרעיני מחייבות את מדינות תבל לגבש "דפוסי חשיבה חדשים" כדי למצוא מענה הולם לבעיה.

"אני מאמין באמונה שלמה שאומה אחת לא תוכל לפתור לבדה את בעיות המאה ה-21", אמר אובמה. "...חומרים גרעיניים, שיכולים להימכר או להיגנב ולשמש חומר גלם ליצור נשק גרעיני, נמצאים בעשרות מדינות. הכמות הקטנה ביתר של פלוטוניום, בערך בגודל של תפוח, תוכל להרוג ולפצוע מאות אלפי אנשים חפים מפשע".