החמרה בתנאי המעצר של ענת קם: תפוקח 24 שעות ביממה

עוד קבע בית המשפט העליון כי על קם להתייצב בתחנת המשטרה הקרובה לדירתה פעם בשבוע יחד עם אחד המפקחים - זאת בנוסף להגבלות שהוטלו עליה בהחלטת בית המשפט המחוזי מה-10 בפברואר

מהדקים את הפיקוח על ענת קם: בית המשפט העליון קבע היום (ד') כי במסגרת מעצר-הבית המלא בדירתה השכורה שבתל-אביב תהיה קם כפופה לפיקוח מלא במשך כל שעות היממה על-ידי מפקח אחד לפחות מקרב בני משפחה, אמה, אביה, אחותה (יערה קם) או דודתה.

עוד נקבע כי על קם להתייצב בתחנת המשטרה הקרובה לדירתה פעם בשבוע, בימי שלישי, יחד עם אחד המפקחים.

זאת, בנוסף להגבלות שהוטלו על קם בהחלטת בית המשפט המחוזי מה-10 בפברואר: צו עיכוב יציאה מהארץ והפקדת דרכונה; הפקדת ערבות בנקאית בסך 100 אלף שקל, ערבות עצמית וערבות צד ג' של אמה בסך 150 אלף שקל כל אחת; ואיסור על יצירת קשר עם העיתונאים יוסי יהושע ואורי בלאו, ששמם הוזכר בכתב האישום.

כידוע, קם, כיום עיתונאית באתר וואלה וסטודנטית לפילוסופיה והיסטוריה, שימשה בעת שירותה הצבאי כעוזרת ראש לשכת אלוף פיקוד המרכז, יאיר נוה, והיא נאשמת כעת בגניבת למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים ובהעברתם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.

ההחלטה על החמרת תנאי חלופת המעצר ניתנה בעררים ההדדיים שהגישו המדינה וקם על החלטת בית המשפט המחוזי בעניין. בעוד המדינה עתרה לעצור את קם עד תום ההליכים המשפטיים נגדה - ביקשה קם להקל בתנאי חלופת המעצר שנקבעו לגביה ולבטל את מעצר-הבית המלא שהוטל עליה.

השופטת אילה פרוקצ'יה ציינה בהחלטה כי "חלופת המעצר כפי שגובשה על-ידי בית משפט קמא לוקה בחוסר הידוק מספיק של תנאיה, כנדרש על מנת להבטיח שהיא תשמש אמצעי חלופי ראוי למעצר ממש ולמנוע עשיית שימוש לרעה בה.

"נדרש איזון ראוי בין שיקולי האינטרס הציבורי בהגנה על הביטחון ותקינות ההליך השיפוטי לבין ההגנה על חירותה של המשיבה במידה האפשרית, ולצורך כך נדרש לשכלל את אמצעי הפיקוח שיוטלו על המשיבה במסגרת חלופת המעצר".

פרוקצ'ה אף הזהירה את קם כי "הקו המפריד בין מעצר ממש לחלופת מעצר הוא דק מן הדק בנסיבות מקרה זה".

יועץ התקשורת של ענת קם, נסים דואק, מסר: "אנחנו מברכים על העובדה שבית המשפט העליון קבע שוב כי ענת אינה מסוכנת למדינת ישראל ולכן יכולה להישאר במעצר-בית. ואולם, גם על ההחמרה הקלה כבר הוגשה בקשה לדיון נוסף, מכיוון שלצערנו הפרקליטות הביאה בפני בית המשפט עובדות לא נכונות כאילו ענת קם הפרה את תנאי מעצרה וכאילו יש בידה עדיין חומרים סודיים".