רענן כהן: אני לא מתמודד לדירקטוריון בנק לאומי, דחו אותי

בראיון לגלי צה"ל אומר כהן, שכיהן יו"ר הבנק לפיתוח התעשייה לשעבר: "למרות הנסיון וההישגים הועדה פסלה אותי. אני לא חושב שזה בגלל זיקה פוליטית או בגלל שהוצעתי על ידי שלמה אליהו"

ד"ר רענן כהן, שר ויו"ר הבנק לפיתוח התעשייה לשעבר, התראיין הבוקר (ה') בגלי צה"ל בנוגע להתפתחויות האחרונות בבנק לאומי . "אני הודעתי שאני לא מתמודד אלא רק אם הועדה תאשר אותי כאחד האנשים שיכנסו להרכב המועמדים לדירקטוריון. כנראה שכל הנסיון וההצלחות שלי לא מספיקים והועדה לא אישרה אותי אז אני לא מתמודד".

"בישראל, גם אם יש לך את הכשרון הגדול ביותר ונסיון רב, כנראה שזה לא מספיק. אני שמח שלבנק לאומי יש צוות מנוסה ומוצלח מאוד ואם יזדקקו לעזרתי אשמח לעזור".

"לא מדובר כאן לדעתי בזיקה פוליטית כזו או אחרת או בגלל שהוצעתי על ידי שלמה אליהו. לא עשיתי שום בדיקה. אני מסתכל קדימה ולא מסתכל בעבר".

נזכיר כי שלמה אליהו, בעל המניות הפרטי הגדול בבנק לאומי (9.59%), הודיע אתמול כי מינה את חיים רמון כדי לרכז גיבוש גרעין שליטה בלאומי בראשותו. רמון, ח"כ, שר ויו"ר ההסתדרות לשעבר, יפעל ביחד עם ישראל אליהו, בנו של שלמה אליהו. גרעין שליטה מוגדר כ-20% מניות לאומי וכדי לגבשו על אליהו לחבור לפחות לעוד שני בעלי מניות אחרים. "רמון הוא הטוב ביותר עבורי" אמר אליהו.

במקביל העביר אליהו לדירקטוריון לאומי דרישה לדחות את האסיפה הכללית שזומנה ל-2 ביוני עד לאוקטובר. אליהו נימק את דרישתו ברצון "להימנע מזעזועים ולאפשר לבנק להתמודד עם התמורות הצפויות בתקופה זו ולהבטיח כי התמודדות זו תעשה עם השדרה הניהולית הקיימת לה הכרות עם הבנק". אליהו מסביר כי התמורות הצפויות הן מכירת אחזקות המדינה בבנק וגיבוש גרעין שליטה. למעשה דורש אליהו כי היו"ר הנוכחי איתן רף ימשיך בתפקידו, וכי לא ייבחרו דירקטורים חדשים עד להפרטת הבנק.