תקלה במכוניות מאזדה 3; דלק רכב: "אין כרגע ריקול בישראל"

מניית דלק רכב מחקה את העליות ועברה לירידה של 1% ■ התקלה נגרמת כתוצאה מנסיעה בדרך גבשושית לאורך תקופה ממושכת, אשר מביאה בסופו של דבר לדליפה בצינור השמן

אחרי התקלות ברכבי טויוטה, הגיעה תורה של מאזדה. חברת מאזדה היפנית מתכוונת לבצע ריקול (איסוף מכוניות) של כ-90 אלף מכוניות מאזדה 3 בסין ובפין כאשר ישנו חשש לריקול של 280 אלף מכוניות ברחבי העולם, תקלה בצינורית השמן.

עד כה לא דווח על פצועים או הרוגים כתוצאה מהתקלה, שנובעת מנסיעה בשטח "גבשושי" (לא שטוח) למשך תקופה ממושכת אשר גורמת לצינורית השמן שמזין את תיבת ההילוכים להשתפשף במשטח ההגנה של הרדיאטור ובסופו של דבר לדליפה מהצינור.

חברת דלק רכב מקבוצת דלק של יצחק תשובה היא יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, כאשר מרבית הכנסותיה ורווחיה מגיעים ממכירות המאזדה, המכונית הפופולארית בישראל. מניית דלק רכב מחקה עלייה של 1.4% מוקדם יותר היום ונסחר בירידות.

יואב חפץ, סמנכ"ל השיווק של מאזדה בישראל, מסר בתגובה: "לא התקבלה, נכון לרגע זה, הודעת ריקול מצידה של מאזדה. אנו יודעים שמאזדה נכנסה לנוהל של ריקול וליתר דיוק - קריאת שירות מניעתי ולא קריאת שירות בטיחותית. הקריאה הוכרזה כרגע לשוק היפני והסיני בלבד. אנו יודעים שבאירופה לא מבוצע ריקול וזה גורם להבין מדוע בישראל לא התקבלה קריאה כזו, כיוון שאנו עובדים באותם תקנים".

- האם להערכתך הריקול יגיע לישראל?

"אני לא יכול לדעת. אם אני קורא את המפה נכון - אין ריקול באירופה ולכן לא קיבלנו הודעה בישראל כי אנו פועלים בהתאם לתקינה האירופית".