לאחר שובו של אולמרט: עו"ד מסר שוחרר למעצר-בית של 10 ימים

(עדכון) - עוד בפרשת הולילנד: נדחה הערר על הארכת מעצרם של צ'רני, קלנר, חסון ושטרית ■ מעצרו של חשוד נוסף בפרשה - אלי שמחיוף, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס ודירקטור בדניה סיבוס - הוארך ב-8 ימים

אולמרט חזר - ומסר שוחרר: לאחר שובו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לארץ, החליט היום (ה') בית משפט השלום בראשון-לציון לשחרר את עו"ד אורי מסר למעצר-בית למשך 10 ימים, בתנאים מגבילים.

על מסר נאסר לצאת מהארץ למשך 180 יום, והוא נדרש להפקיד ערבויות בסך 400 אלף שקל. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם איש, למעט ילדיו, אשתו ועורכי דינו.

בכך נענה בית המשפט לבקשה מוסכמת שהגישו המשטרה וסניגוריו של מסר, החשוד בעבירות של תיווך בשוחד בפרשת הולילנד.

במהלך הדיון אמר השופט כי קיים חשש להימלטותו של מסר מהדין.

עו"ד דרור מתיתיהו, מפרקליטיו של מסר, אמר כי "המעצר של אורי מסר היה מיותר לחלוטין. מתחילת הדרך טענו כי אורי מסר אינו קשור לפרשת הולילנד, וכך קבע גם בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, באומרו כי 'קיים קשר שאינו ישיר'. לולא פרשת הולילנד אורי מסר לא היה נעצר ליום אחד, וצר לנו כי נעשה ניסיון מטעמים של שיקולים זרים לקשור אותו לפרשת הולילנד".

נדחה הערר על מעצר צ'רני וקלנר

בתוך כך, שופט בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, אברהם טל, דחה היום את הערר על הארכת מעצרם של הלל צ'רני, אביגדור קלנר, אליהו חסון ואורי שטרית, החשודים בעבירות שוחד שונות בפרשת הולילנד.

כזכור, שלשום (ג') האריך בית משפט השלום בראשון-לציון את מעצרם של הארבעה ב-9 ימים.

נזכיר כי מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי "האישיות הציבורית הבכירה" החשודה בלקיחת שוחד של מיליוני שקלים בפרשת הולילנד הוא ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. יחד עם אולמרט חשודה גם מנהלת לשכתו לשעבר, שולה זקן, בעבירות של תיווך בשוחד.

אתמול (ג') נעצר במסגרת הפרשה גם ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, בחשד לקבלת שוחד של 3 מיליון שקל מיזמי פרויקט הולילנד.

אלי שמחיוף - חשוד נוסף

מעצרו של חשוד נוסף בפרשת הולילנד - אלי שמחיוף, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס - הוארך הערב ב-8 ימים על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון. שמחיוף כיהן עד לאחרונה כדירקטור בחברת הבנייה דניה סיבוס.

במהלך הדיון אמר השופט אברהם הימן כי מדובר בפרשה בה חבורה של אנשים רודפי-בצע חברו יחד כדי לגזול את רכוש הציבור, עליו הופקדו מתוקף תפקידם הציבורי.

לאחר הדיון אמר סניגורו של שמחיוף, עו"ד משה אוסדיטשר, כי שמחיוף הופתע לחלוטין מהמעצר וכי אין לו כל קשר לפרשה. לדבריו, עצם העובדה שאתמול אשתו של שמחיוף טסה לחו"ל והשאירה בבית 9 ילדים מעידה לי כך.

בנוסף אמר עו"ד אוסדיטשר כי לא ראוי שבמדינה מתוקנת החשוד העיקרי בפרשת הולילנד - אהוד אולמרט - מסתובב חופשי ומאושר ועורך מסיבת עיתונאים, בעוד ששמחיוף יושב במעצר.

מחברת דניה סיבוס נמסר בתגובה: "כידוע, דניה סיבוס היא קבלן מבצע בלבד, ואין לה כל מעורבות בהליכי אישור הפרויקטים השונים על-ידי היזמים. דניה סיבוס, כמו כל חברה מבצעת אחרת, מתמודדת במכרזים שעורכים היזמים (ולא העירייה) רק לאחר שגובשו תוכניות הביצוע על סמך האישורים שהשיגו היזמים. ובאשר למר שמחיוף, יובהר כי הוא חדל לכהן כדירקטור מטעם הציבור (דח"צ) בדניה סיבוס ביום 13.7.2009. כקבוע בחוק, מר שמחיוף נבחר לכהן כדח"צ באסיפת בעלי מניות שבה הצביעו רק בעלי המניות שאינם נמנים עם בעלי השליטה בחברה ו/או בעלי מניות שלא היה להם עניין אישי במינוי".