בפרמיירליג מבטיחים: הפקת לקחים מסאגת פורטסמות'

תחת תוכנית חדשה שהוצגה ל-20 הקבוצות בליגה האנגלית, יוגדל היקף בדיקות הנאותות לבעלי בית חדשים בפרמיירליג, שייאלצו להוכיח כי ברשותם הון מספיק גדול וביכולתם לעמוד בהתחייבויות

כחלק מהפקת הלקחים בעקבות העונה הפיננסית האומללה של פורטסמות', החליטו בהנהלת הפרמיירליג להגדיל בעתיד את היקף הבדיקות שיבוצעו לבעלי בית חדשים שייכנסו לליגה האנגלית.

במסגרת התוכנית החדשה, שהוצגה ל-20 המועדונים בפרמיירליג ותהפוך לחלק אינטגרלי מבדיקות הנאותות שעורכת הליגה כבר בעונה הבאה, תדרוש הפרמיירליג הוכחות כי לבעלי הבית החדשים יש הון מספיק גדול על מנת להשקיע כספים, ולעמוד בהתחייבויות של הקבוצה למשך שנה אחת לפחות. בנוסף, תדרוש הליגה כי בעלי הבית החדשים ייפגשו עם רואי החשבון שלה פנים אל פנים לפחות פעם אחת.

כזכור, במהלך העונה הנוכחית השתלטו על פורטסמות' עלי אל-פראג' הסעודי וסולימאן אל-פאחים מאיחוד האמירויות (בתמונה), שלא הזרימו כספים למועדון. אל-פראג' הגדיל לעשות כשמעולם לא דרך על אדמת אנגליה ולא תוחקר לגבי יכולתו לעמוד בהתחייבויות של "פומפי". בסופו של דבר הגיעה פורטסמות' למצב של כינוס נכסים, כשחובות ענק מאיימים על קיומו של המועדון.

בחודש שעבר הודה ריצ'ארד סקאדמור, מנכ"ל הפרמיירליג, כי סאגת פורטסמות' פגעה בתדמית של הליגה.