טויוטה תאסוף מיניוואנים עקב סיכון לנפילת הגלגל הרזרבי

האיסוף כולל כ-600 אלף מיניוואנים שנמכרו במדינות הקרות בארה"ב בשנים 1998-2010 ו-270 אלף כלי רכב דומים בקנדה ■ טויוטה עצרה מוקדם יותר השבוע את מכירת רכב השטח מדגם לקסוס GX 460

עוד ריקול בטויוטה: החברה הודיעה אתמול (ו') כי תאסוף חזרה לבדיקה 870 אלף מכוניות מסוג מיניוואן שנמכרו בארה"ב ובקנדה מאז שנת הדגם 1998, עקב סיכון לנפילת הגלגל הרזרבי על הכביש.

האיסוף כולל כ-600 אלף מיניוואנים שנמכרו במדינות הקרות בארה"ב בשנים 1998-2010 ו-270 אלף כלי רכב דומים בקנדה. טויוטה אמרה כי על המיניוואנים להיבדק בסוכנויות הרכב.

החברה הודיעה כי היא מנסה בינתיים לפתח פיתרון לסכנת הקורוזיה כתוצאה מחשיפה למלח הכבישים בטווח הארוך, שבמקרה החמור ביותר עלולה לגרום לגלגל הרזרבי להיפרד מהרכב.

טויוטה ספגה השנה מכה כאובת למוניטין האמינות המפורסם שלה. במהלך החודשים האחרונים קראה לכתשעה מיליון כלי-רכב לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה. נוסף על כל זה החברה היפני בפני סכנה לקנס הנאמד בלמעלה מ-17 מיליון דולר מטעם הממשל האמריקני.

טויוטה עצרה מוקדם יותר השבוע את מכירת רכב השטח מדגם לקסוס GX 460 לאחר שמגזין "קונסומר ריפורטס" דיווח שהרכב מסוכן למשתמש, מאחר וכשל להפעיל את מערכת בקרת היציבות באחד ממבחני ההתחמקות האקטיביים שערך הירחון הצרכני. החברה טרם החליטה אם לאסוף את הלקסוס GX 460, אך הודיעה כי המהנדסים שלה שיחזרו את תוצאות המבחנים של המגזין.