אישתו הישראלית של נשיא איסלנד: "חוששים מהתפרצות נוספת של הר געש אחר"

(עדכונים שוטפים) - בשל התפשטות ענן האפר הוולקני: אל על ביטלה את מרבית הטיסות לאירופה ■ ישראייר מפעילה מערך טיסות מתוגבר לרומא ■ כ-150 טיסות בוטלו עד כה בישראל - ברשות שדות התעופה ממליצים לישראלים להתעדכן בטרם צאתם לנתב"ג ■ הנזק לחברות התעופה בעולם: 200 מיליון דולר ביום

באירופה מחריפים שיבושי התעופה בשל ענן האפר הוולקני שנוצר כתוצאה מהתפרצות הר הגעש באיסלנד וטיסות רבות בצפון היבשת בוטלו. ביום שישי בוטלו כ-16 אלף טיסות מהטיסות ברחבי אירופה ועל פי ההערכות הנזק שגרם לחברות התעופה נאמד ביותר מ-200 מיליון דולרים ביום.

נמל התעופה של ברצלונה, אחד היחידים באירופה שעוד נותר שפתוח - נסגר בצהריים (א') בגלל האפר הוולקאני המתפשט. שתי טיסות אל-על שיצאו הבוקר לספרד, עשו דרכן חזרה לנתב"ג.

חברת אל על הכריזה על מבצע היערכות להחזרת נוסעים שנתקעו ברחבי אירופה באמצעות תגבור טיסות משדות תעופה אליהם לא התפשט בינתיים ענן האפר הוולקני. החברה מזמינה נוסעים שברשותם כרטיסי טיסה של אל על וחברת הבת סאן דור מכל יעדי אירופה לפנות למוקד מיוחד שפתחה אל על לצורך המבצע בטלפון מספר: 03-9771133 על מנת להבטיח את מקומם על הטיסות המיוחדות.

הטיסות יצאו היום, יום א' 18 באפריל:

אתונה תל אביב: 10:50 בבוקר

רומא תל אביב - שתי טיסות: בשעה 10:00 בבוקר ובשעה 21:40 בערב.

מדריד תל אביב- שתי טיסות: בשעה 11:45 בבוקר ובשעה 22:00 בערב.

ברצלונה תל אביב: 11:15 בבוקר

נוסעים המעוניינים לצאת בטיסות מישראל לאירופה דרך רומא, מדריד, ברצלונה ואתונה יצאו טיסות מתל אביב במועדים הבאים:

תל אביב רומא - 6:00 בבוקר, 17:50 בערב

תל אביב מדריד - 6:00 בבוקר, 16:30 אחר הצהריים

תל אביב ברצלונה: 6:20 בבוקר

תל אביב אתונה: 7:30 בבוקר

גם חברת התעופה ישראייר הודיעה כי החל מהיום היא תפעיל מערך טיסות מתוגבר לשדה התעופה ברומא שיאפשר לישראלים ולזרים לצאת לאירופה וממנה. מספר טלפון של מוקד ישראייר הינו: 03-7957000.

התפרצות נוספת?

בינתיים, אל על ביטלה את מרבית הטיסות ליעדים באירופה בשל התפשטות ענן האפר הוולקני, למעט הטיסות ליעדים האמורים.

בתוך כך, דורית מוסאיוף, אישתו הישראלית של נשיא איסלנד, אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי מומחים במדינה חוששים מהתפרצות נוספת של הר געש אחר.

"ישנו עוד הר געש שנקרא מקאתלה והוא יכול להתפרץ בטווח של עד שנתיים", אמרה מוסאיוף. "אנשים שיודעים אומרים את זה שבד"כ זה ההר געש הראשון ואחרי זה מגיע השני".

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, ציין כי רשות שדות התעופה תגברה את מוקד הטלפונים לנוכח הפניות הרבות ועוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות באירופה ומצוייה בקשר רציף עם יורו קונטרול- מרכז בקרה תעבורה אווירית אירופאית.

רשות שדות התעופה ערוכה מיידית לאפשר טיסות לכל יעדים כאשר המצב יאפשר זאת. ברשות שדות התעופה ממליצים לציבור הנוסעים ומקבלי הפנים להתעדכן בטרם צאתם לשדה התעופה להתקשר לנתב"ג ולהתעדכן בחברת התעופה שעמה הם טסים.

לפי נתוני רשות שדות התעופה, מתחילת האירוע ביום חמישי בצהריים ועד היום, בוטלו 150 טיסות לכ-30 שדות תעופה באירופה ו-40 אלף לקוחות לא הגיעו ליעדם מנתב"ג ואליו.

אתמול (שבת) הודיעה חברת התעופה סאן דור על ביטול כל טיסותיה למרכז וצפון אירופה. המטוסים שקורקעו היו אמורים לנחות בוורונה, מוסקבה, דיסלדורף, ז'נבה, קטוביץ', לודג' ובפרנקפורט. גם חברת ארקיע הורתה על ביטול הטיסה 442IZ למינכן שהייתה אמורה להמריא אתמול בשעה 14:55.