"גלובס" חושף את עשר עסקאות המגורים היקרות ביותר השנה

מתחילת 2010 דווחו לרשות המסים רק על 20 עסקאות מגורים ביותר מ-5 מיליון שקל ■ במקום הראשון: דירה בירושלים ב-9.36 מיליון שקל ■ ברבעון הרביעי של 2009 מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים חצה לראשונה את רף מיליון השקל ועומד על כ-1.02 מיליון שקל

על אף הצהרותיו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס שמחירי הדירות יירדו ב-2010, מתחילת השנה זינקו מחירי הדירות בישראל ב-2.9%.

לאחר עלייה של 1.6% במחירי הדירות בחודש ינואר, גם בחודש פברואר עלו מחירי הדירות ב-1.3%, כך עולה מסקר מחירי דירות בבעלות הדיירים שפרסמה לפני כמה ימים הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ברבעון הרביעי של 2009 מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים - המוצר השכיח ביותר בקרב רוכשי הדירות הישראלים - חצה לראשונה את רף מיליון השקל ועומד כיום על כ-1.02 מיליון שקל. בסך הכל, ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בארץ בכ-20%.

אבל מי שחשב שבכל חודש מגיע לכאן אוליגרך חדש לרכוש וילה בקיסריה, יתבדה. "גלובס" בדק במאגר המידע החדש של רשות המסים ומצא כי מאז תחילת שנת 2010 נסגרו ודווחו רק 20 עסקאות למכירת יחידת מגורים בהיקף של יותר מ-5 מיליון שקל. היכן בוצעו העסקאות הללו? בארבע ערים בלבד: תל אביב, ירושלים, הרצליה ורמת השרון.

יש לציין כי מתחילת השנה נרכשה יחידת מגורים אחת ביותר מ-5 מיליון שקל ברמת השרון, שיחד עם רעננה נמנית עם הערים היקרות ביותר באזור השרון, ושכמעט אין בה בנייה חדשה של פרויקטי מגורים. המדובר בקוטג' דו-משפחתי ברחוב החי"ל בחלקה המערבי והיוקרתי של העיר, שנרכש בינואר השנה בעבור 5.07 מיליון שקל.

צריך להדגיש כי המידע מבוסס על נתונים מחוזי מכר שהועברו לרשות המסים, המדווחים בעת החתימה גם אם התשלומים נפרשים על פני חודשים. לכן קיים סיכוי שחלק מהעסקאות החדשות שנסקור כאן יתבטלו בשל אי קיום תנאים בחוזה, אי עמידה בתשלומים וכדומה.

22