5 דברים לראות אחרי יום העצמאות

הנה כמה תוכניות להעביר איתן את הלילה

ריחות המנגלים כבר שקעו, ועד שלא יתפרץ איזה הר געש גם באזורנו, אפשר לפתוח חלון (לפחות עד ל"ג בעומר הבעל"ט). מי שרוצה לראות גם טלוויזיה במקביל יצטרך לחכות מעט. אמנם עם חלוקת פרסי ישראל גזו גם כל הסרטים הישראליים שעל ציר הזמן בין "גבעת חלפון" ועד "סוף העולם שמאלה", אבל מי שרוצה לצפות בתוכניות חדשות, יואיל לחכות לשבוע הבא. בינתיים, בכל זאת, 5 תוכניות להעביר איתן את הלילה:

פולקלור גרוזיני

"רצועה מהחיים", ד' 23:15, ערוץ 2

סדרת "המחדשים" מגיעה הערב (ד') לפרק השלישי והאחרון שלה, זה שמוקדש למאיה, הזמרת הגרוזינית. המאבק שלה אינו כשל כל זמרת צעירה - על ההכרה והתהילה, כי אם גם על מעמדה של האישה בחברה הגרוזינית.

מסתבר כי יש לא מעט חברות סגורות בישראל שלא מוכנות לשלם אפילו מס שפתיים לשוויון מגדרי. זה אולי עצוב מבחינה חברתית, אבל לסרט זה עושה רק טוב, כיוון שהביטויים הגלויים של השוביניזם בו הופכים את הסיפור "הקטן" שבמרכזו לקיצוני יותר. מעניין.

גרמנייה בצרפת

ליגת האלופות, ד' 21:45, ערוץ 10

אמש (ג') בפאב, תוך כדי צפייה במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות, זה שהפגיש בין אינטר לברצלונה, הזכיר מישהו את המשחק שצפוי הערב: "הגרמנים שוב מגיעים לצרפת", אמר. "מישהו מוכן להמר איך זה ייגמר?". הערתי לו שלפחות למען הדיוק ההיסטורי, אנא ירשום שהליונזים, תושבי ליון, היו קשוחים הרבה יותר מול הפולשים, מאשר אחיהם הפריזאים. אבל בדבר אחד אין כנראה לפקפק: אפילו קבוצת כדורגל גרמנית תתקשה לזכות כאן בסימפטיה בשבוע שאחרי יום השואה.

בניגוד להיסטוריון הפאבים, אני דווקא מחבב את הקבוצה הבווארית - לא בטוח שזה יעזור לה מול ליון, שבניגוד לתדמית ההיסטורית הצרפתית, מתגלה דווקא כקבוצה קשוחה למדי.

איפה כף רגלי השמאלית?

סרטי דניאל דיי לואיס, ד' מ-19:46, יס 4

אפילו מערוץ ייעודי שמוקדש לסרטי פעולה, הייתי מצפה לדעת ששום "מרתון" של השחקן הנפלא הזה לא יהיה שווה בלי זוכה האוסקר "כף רגלי השמאלית". על "בשם האב" שפותח את הערב, המלצתי כאן לא מזמן, ואת "כנופיות ניו-יורק" הארוך והאלים שיחל רק ב-00:38, ממילא לא יהיה לכם כוח לראות. לפיכך נשארנו עם המילוי של הסנדוויץ': "זה ייגמר בדם", שבו הופך לואיס הגדול לאיל נפט טקסני וקשוח, שרק כסף ומעמד נמצאים לנגד עיניו. יופי של סרט.

איזה יופי

תוכניות על נשים יפות, ד' מ-22:00, הוט בידור ישראלי

אני אפילו לא אעמיד פנים שזה הולך להיות עמוק במיוחד. אבל אם לא היו אנשים שיושבים מול הטלוויזיה כדי לראות נשים יפות, סביר להניח שערוץ האופנה למשל, היה מפסיק להתקיים. את השעתיים היפות האלה יפתח "המצעד" עם "לקט כוכבות לוהטות", מיד אחריו נוכל להצטרף ליום בחייה של שרי גבעתי, ואם לא שבעתם, נעבור לבית הליידיז (על משקל "בית הלורדים") של הז'אנר עם "שניים", שבה יתארחו מירי בוהדנה וגלית גוטמן.

אם קיוויתם למצוא בהמלצה הזאת אליבי אינטלקטואלי שיכשיר את הצפייה, אין כזה. מה שכן, לפחות לצופים גברים, יש הכשר - אם לא מתחום האינטלקט, אזי לפחות בפרקטיקה - הילדים כבר בטח במיטות והאישה בטוחה שאתם רואים כדורגל בסלון.

הפאם-פאטאל הראשונה

"קליאופטרה", ד' 20:30, נשיונל ג'יאוגרפיק

ועתה, אל מי שהיתה אולי הפאם-פאטאל הראשונה בהיסטוריה. המלכה המצרית קליאופטרה מוכרת יותר בזכות התדמית ההוליוודית שלה ופחות בזכות מי שהיתה באמת. חבל - כי המציאות ההיסטורית מרתקת בעיניי יותר מכל אגדה הוליוודית. האם באמת היא העבירה על דעתם את הגברים החזקים ביותר של העת ההיא?