סקר: מיקי רוזנטל נתפס כלוחם בבעלי ההון; יאיר לפיד עיתונאי מוערך יותר

לקראת עליית מהדורת שישי החדשה של חדשות 10 בהנחיית רוזנטל, במקביל למהדורת שישי שמנחה לפיד בחדשות 2, סקר חדש מגלה כי למרות ההבדלים בתפיסה בין שני המנחים - הציבור מזדהה עם כל אחד מהם כמעט באופן שווה

"שיטת השקשוקה" עשתה את שלה? רוב הציבור מאמין כי מיקי רוזנטל מייצג את האינטרס של האזרח מול בעלי ההון. לעומת זאת, יאיר לפיד מוערך הרבה יותר כעיתונאי - כך עולה מסקר פנימי שנערך עבור חדשות 10 לקראת עליית מהדורת יום שישי החדשה בהגשתו של רוזנטל, ואשר הגיע לידי "גלובס".

הסקר, שנערך על-ידי מכון "הגל החדש" בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, מגלה כי לפיד, מגיש "אולפן שישי" של חדשות 2, ורוזנטל זוכים להזדהות כמעט תואמת בקרב הציבור. על אחת השאלות בסקר, ששאלה "עם מי אתה מזדהה יותר מבין השניים?", השיבו 38% מהנשאלים כי הם מזדהים עם רוזנטל, ומעט פחות - 37% - בחרו בלפיד.

בחדשות 10 מנסים להדגיש את ההבדלים בין דמותו של רוזנטל לזו של לפיד, שתוכניתו זוכה באחרונה לשיאי רייטינג. בעיקר מנסים בחברה לעשות שימוש בתדמיתו של רוזנטל כמי שנלחם בבעלי ההון, בזכות ניסיונו בהגשת תוכניות כמו "בולדוג" ו"בולדוזר" והסרט "שיטת השקשוקה", ולטפח את זהותו כנטול פניות, לעומת הממלכתיות של לפיד. 57% מהנשאלים ענו כי הם "סומכים יותר על רוזנטל שייצג את האינטרס של האזרח מול השלטון ובעלי ההון". לעומת זאת, 24% בלבד סומכים על לפיד שיעשה כך.

עם זאת, ללפיד הערכה גבוהה הרבה יותר כעיתונאי לעומת רוזנטל, שערך בעברו ב"ידיעות אחרונות" וב"חדשות". כשנשאלו הנסקרים את מי הם מעריכים יותר מבחינה עיתונאית, זכה לפיד ליתרון של 45% על פני רוזנטל, שזכה הערכה רק מ-31.6% מהציבור.

התוכנית "השבוע" עם מיקי רוזנטל צפויה לעלות לאוויר ב-7 במאי. צוות המהדורה יכלול את עורכת התכנית רותי יובל, לשעבר עורכת "מעריב", "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" ו"אולפן שישי". סגן העורך יהיה איתן מרקוביץ', וחברי המערכת יהיו הדוקומנטריסט דוד דרעי והעיתונאי אבנר הופשטיין.

מחדשות 10 נמסר כי "הרקורד של מיקי רוזנטל והעשייה העיתונאית רבת השנים שלו הם ראיה חזקה מכל סקר באשר לאיכותו כעיתונאי, לביקורתיות שלו, לחוסר הפניות ולאכפתיות המאפיינים את עבודתו. אנו סמוכים ובטוחים כי רוזנטל, יחד עם צוות העיתונאים, יספקו לציבור הישראלי אלטרנטיבה ברורה ואיכותית בערבי שישי".

מחדשות 2 נמסר: "אין תגובה".

11
 11