רק שלא יהיה "מונדיאל פיצוץ"

אל-קעידה מאיימת לפגוע במונדיאל (היעד המרכזי: נבחרת ארצות הברית); בנבחרת צרפת מתעסקים בשערוריות מין; ובדרום אפריקה אופטימיים לגבי עמידה בתקציבים

הכותרת מטעה: "ארגון הטרור הצפון אפריקני אל-קעידה איים לתקוף את המונדיאל הקיץ בדרום אפריקה". הכתבה של ערוץ החדשות האמריקאי ‏CBS‏ מבוססת על טקסט חובבני שהופיע בפברואר האחרון במגזין האינטרנט הג'יהאדי 'עורגים לגן עדן'. "אל קעידה תראה נוכחות במשחקים, ברצון אללה". המדינות שסומנו כמטרה הן צרפת, גרמניה ואיטליה, "השייכות גם הן לקמפיין הציוני-צלבני נגד האיסלם", אבל המטרה המרכזית הוא המשחק בין האויבות הגדולות של אל-קעידה, ארצות הברית ואנגליה ביום השני לטורניר, ה-12 ביוני.

"כמה מרתק יכול להיות המשחק כשהוא משודר חי מאצטדיון עמוס בצופים כשרעש פיצוץ רועם בין היציעים, כל האצטדיון מתהפך ומספרי המתים עולים לתריסרים ומאות, אינשאללה. כל בדיקות הביטחון ומכונות השיקוף... לא יגלו איך הוכנסו חומרי הנפץ לאצטדיון וזאת מסיבה פשוטה אותה נגלה בבוא הזמן. אז איך ההכנות, מר בלאטר?"

ההצהרה הזו לא לחלוטין חסרת בסיס. באוקטובר האחרון חשפה דרום אפריקה כי שירות הביטחון שלה, בשילוב המשטרה וסוכנים מארה"ב, סיכלו ניסיון לפגוע בטורניר: חוליה שפעלה בסומליה ומוזמביק תכננה פיגועים במהלכו.

ועדיין, הסיכוי לפיגוע בגביע העולמי נמוך. ההיערכות הביטחונית לקראתו חסרת תקדים, גם בגלל התחום הפלילי, והסיכוי להתגלות גדול בהרבה. גם האפקט שייצור פיגוע יכול להיות דווקא הרסני לארגון הטרור, אחרי הכל האהדה לכדורגל נפוצה גם אצל קהל היעד של אל-קעידה. שלא לדבר על כך שמוסלמים רבים המהווים חלק נכבד באוכלוסיה המקומית, יהיו באצטדיון. "ההצלחה" המרכזית של הטרוריסטים היא בחרדה המשתלטת על מבקרים פוטנציאליים, בפחד הכללי מפני פיגוע. בכך כבר השיג הטרור את מטרתו.

מקום: פריז / הכדורגל עלוב, המאמן הכושל דומאנק מאיים להעיף את כל בעלי "האגו" מהנבחרת עם שוט-גאן, רק עבודת יד של הנרי העלתה אותה בקושי למונדיאל, ועכשיו גולשת צרפת הפסאודו-פייבוריטית לסקנדל מין. פרנק ריברי כבר הודה שהיה לקוח של "קפה זאמאן" בשאנז אליזה, בייחוד אצל פרוצה אחת בת 17. כרגע המשטרה זימנה אותו כעד בלבד. סידני גובו מצידו לא קשור בשום דרך, הודיע עורך דינו. גם עורכי דינם של קארים בנזמה וחתאם בן ארפה הכחישו כל קשר, גם במקרה של חקירה. שלוש שנות מאסר ו-45 אלף אירו קנס על תשלום עבור מין עם קטינה? אולי זה עדיף על פני הופעה בנבחרת המבישה הזו.

מספר: 3.5 מיליארד דולר / זו ההערכה של דני ג'ורדן, ראש הוועדה המארגנת של המונדיאל‏, לגבי ההכנסות המסחריות מהטורניר. מדובר על 900 מיליון דולר יותר מהשיא הקודם, שנקבע בגרמניה 2006. ועדיין, מבטיח ג'ורדן, לא יחרוג הארגון מתקציב ה-423 מיליון דולר שנקבע. "זה דורש פיקוח הדוק וכמה מאבקים בדרך".

ציטוט: "דרא"פ מוכנה לחלוטין לאירוח המונדיאל" (ג'ייקוב זומה, נשיא דרא"פ, מסרב להתרגש מהביקורות והחששות)