חואן אנטוניו סמראנש מת בגיל 89

שימש כנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי במשך 21 שנים, עד שנת 2001 ■ ייזכר כמי שהפך את הארגון למשפיע ולעשיר בעולם הספורט, אבל גם כמי שתחת תקופת כהונתו נרשמו פרשות שחיתות ושוחד מעוררות מחלוקת

נשיא הוועד האולימפי לשעבר, חואן אנטוניו סמראנש, מת היום בגיל 89 בבית חולים בברצלונה, עיר הולדתו. סמראנש נחשב לאחד מאנשי הספורט החזקים והמשפיעים בעולם.

הוא שימש כנשיא הוועד האולימפי השביעי במשך 21 שנים - בין 1980 ל-2001. בתקופת כהונתו הפך הוועד האולימפי לארגון הספורט המשפיע ביותר בעולם, ולארגון הכלכלי החזק והעשיר בעולם הספורט. סמראנש ייזכר כמי שתקופתו הפכו המשחקים האולימפיים לאירוע רווחי, בזכות הסכמי זכויות השידור חסרי התקדים שנחתמו בתקופתו, החל ממשחקי לוס אנג'לס 1984.

באוקטובר האחרון עוד עמד סמראנש מול חברי הוועד הבילאומי, וניסה להפעיל את כובד משקלו ולסייע בבחירה של מדריד לאירוח המשחקים ב-2016. מדריד הצליחה בסיבובי הבחירה הראשונים לגבור על שיקגו וטוקיו, אולם בסופו של דבר היתה זו ריו דה ז'ניירו שזכתה באירוח.

התקופה של סמראנש תיזכר גם בשל לא מעט פרשיות שנויות במחלוקת שעבר הוועד האולימפי, כולל פרשת שוחד גדולה של חברי הוועד האולימפי שסייעו לבחירה בסולט לייק סיטי לאירוח משחקי החורף ב-2002. סמראנש מעולם לא נמצא אשם, אבל הטענה כנגדו היתה כי העלים עין במכוון מהמתרחש תחת ידיו.