מחקר: שליש מהנוער בארה"ב שולחים יותר מ-100 הודעות SMS ביום

על-פי מחקר של Pew, הודעות הטקסט הפכו לאמצעי התקשורת הפופולרי ביותר בין בני-הנוער - יותר משיחות טלפון, מסרים מיידיים או רשתות חברתיות

שליש מבני-הנוער בארה"ב שלהם טלפון סלולרי שולחים יותר מ-100 הודעות SMS מדי יום - כך עולה מסקר חדש שנערך על-ידי פרויקט Pew לחקר האינטרנט ואורח החיים האמריקני. על-פי נתוני הסקר, הודעות ה-SMS הפכו לאמצעי התקשורת הפופולרי ביותר בין בני-הנוער בארה"ב.

הסקר מעניק הצצה אל תרבות התקשורת של בני-הנוער, ומגלה כי שיעור החלפת הודעות ה-SMS בין בני-הנוער עלה דרמטית מאז 2008, וצורת תקשורת זו היא כעת פופולרית יותר משיחות טלפון, תוכנות מסרים מיידיים, רשתות חברתיות ואפילו מפגש פנים אל פנים.

עורכי הסקר מצאו כי 75% מבני-הנוער האמריקנים בטווח הגילאים 12-17 מחזיקים ברשותם טלפון סלולרי. בנות המחזיקות ברשותן סלולרי שולחות ומקבלות כ-80 הודעות SMS מדי יום, לעומת 30 הודעות בממוצע אצל בנים.

"הודעות SMS הן אמצעי התקשורת המרכזי של בני-נוער כיום, והשימוש בו הרקיע שחקים ב-18 החודשים האחרונים", אומרת אמנדה לנהרט ממרכז Pew.

לנהרט מייחסת את הזינוק בשימוש בהודעות SMS למסלולי התשלום של ספקיות הסלולר, המציעות משלוח הודעות ללא הגבלה. עוד מציינים עורכי הסקר את העובדה כי בשונה משיחות טלפון, את הודעות ה-SMS ניתן לשלוח גם "מתחת לאף" של ההורים והמורים, ובשונה מתוכנות מסרים מידיים הדורשות מחשב בהישג-יד, את ה-SMS ניתן לשלוח כמעט מכל מקום.

ממצא מעניין נוסף שעלה בסקר הוא שבנים, בניגוד לבנות, כמעט לא משתמשים בסימני פיסוק בהודעות הטקסט שהם שולחים.

"מסתבר שאם נערה מסיימת את המסר שלה בנקודה, הנמענת מקבלת את הרושם ששולחת ההודעה עצבנית", מסביר סקוט קמפבל, שעמד בראש עורכי הסקר.

לדברי לנהרט, השימוש הנרחב שנעשה בסמיילים בהודעות ה-SMS אומץ, ככל הנראה, בעקבות ההבנה ש"שיח באמצעות הודעות טקסט עלול להוביל גם לאי-הבנות. סיבה נוספת לכך היא ששיח כזה מבדיל את תרבות הנוער מתרבות המבוגרים".