רם עמנואל: שוקל לפרוש מתפקידי בבית הלבן

איש סודו של הנשיא אובמה רמז על כוונתו העתידית להתמודד על ראשות עיריית שיקגו, בראיון לרשת PBS

רם עמנואל, ראש המטה הנאמן של הנשיא ברק אובמה, רמז שהוא עשוי להפוך לדמות הבכירה הראשונה בממשל שתעזוב אותו, אם תהיה לו הזדמנות להתמודד על ראשות עיריית שיקגו, עיר מגוריו.

בראיון נדיר בכנותו לצ'רלי רוז מהטלוויזיה הציבורית בארה"ב (PBS) אמר עמנואל, אמריקני ממוצא ישראלי, כי הוא מקווה שראש העיר הנוכחי, ריצ'ארד דיילי, יתמודד שוב על הכהונה בנובמבר, אך במידה שלא, "אשמח להתמודד יום אחד".

"להיום ראש עיר דמוקרטית חשובה במערב התיכון "זו היתה תמיד שאיפה שלי", אמר עמנואל לרוז. "כעת אני ראש צוות הבית הלבן. אני בקבינט. אבל יום אחד ארצה להתמודד שוב". עמנואל הוא דמות דומיננטית במגעים של הבית הלבן עם הקונגרס ובהתנהלות היומיומית של הנשיא מאז שנענה להפצרותיו של אובמה ב-2008, והסכים לכהן כחבר קבינט בממשל.

שמות שהוזכרו כמועמדים אפשריים להחליף את עמנואל בראש הצוות הם שני סגניו הנוכחיים, ג'ים מסינה ומונה סאטפן, וכן רוברט גיבס, דובר הבית הלבן. מסינה, שמטפל בסדר היום של אובמה בתחום החקיקה, היה בעבר ראש צוותו של הסנאטור הדמוקרטי מקס באוקוס. סאטפן, דיפלומטית לשעבר שהועסקה במועצה לביטחון לאומי בימי הנשיא קלינטון. אם היא תזכה במינוי, היא תהיה האישה הראשונה והשחורה הראשונה בתפקיד זה.

גיבס אינו מסתיר את שאיפתו להתקדם מתפקיד דובר הבית הלבן בבוא היום. הוא היה דמות מרכזית בקמפיין של אובמה ב-2008, ונשאר יועץ קרוב לנשיא מלבד היותו הדובר.

ראש העיר דיילי צפוי להתמודד על כהונה שביעית - שיא בשיקגו - אך הוא עלול לפרוש מהמרוץ בגלל אשתו שחולה בסרטן. לעמנואל נותרו עוד 1.2 מיליון דולר בכספי התרומות שאסף לצורך התמודדותו על מושב בקונגרס האמריקני ומתפקידו כיו"ר הסיעה הדמוקרטית בגבעת הקפיטול.