מודי'ס הורידה את דירוג טויוטה - הריקולים יעלו כ-2 מיליארד דולר

"טויוטה נמצאת בסיכון ששולי הרווח התפעולי שלה יירדו לנמוכה יותר ממה שראוי לדירוג האשראי הקודם שלה עד 2012 לפחות", כתב אנליסט בכיר ממודי'ס ■ סוכנות פיץ' הודיעה כי גם היא עלולה את דירוג האשראי של טויוטה

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוגה של טויוטה ברמה אחת ל-Aa2, מ-Aa1. גם סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה כי היא עלולה את דירוג האשראי של יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, בעקבות פרשת התקלות המתמודדת איתם טויוטה לאחרונה שפוגעים בתחזית הרווח של החברה.

"טויוטה נמצאת בסיכון ששולי הרווח התפעולי שלה ירדו לנמוכה יותר ממה שראוי לדירוג האשראי הקודם שלה עד לשנת 2012 לפחות ואף ייתכן מעבר לזה", כתב אנליסט בכיר מסוכנות מודי'ס.

"אנחנו מאוכזבים מאוד מהורדת הדירוג של מודי'ס", אמר מיקו אוסאקי,דובר טויוטה בטוקיו. "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לחזק את אמון הלקוחות ומקווה שמודי'ס תעלה בחזרה את הדירוג בקרוב".

טויוטה ספגה השנה מכה כאובת למוניטין האמינות המפורסם שלה. במהלך החודשים האחרונים קראה שמונה מיליון כלי-רכב לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה.

טויוטה חזתה כי תרשום רווח של 80 מיליארד ין (862 מיליון דולר) בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס. החברה חוזה כי החזרות המכוניות למוסכים תעלה לה 2 מיליארד דולר בהכנסות אבודות ובעלויות התיקונים. בנוסף החברה עומדת גם בפני 180 תביעות בנוגע להחזרות המכוניות.

נזכיר כי טויוטה הסכימה בשבוע שעבר לשלם קנס של 16.4 מיליון דולר לממשלת ארה"ב, על-רקע פרשת חריגות הבטיחות הנרחבת שהתגלתה ברכביה. מדובר בקנס הכספי הגדול ביותר שהוטל אי פעם על יצרנית רכב בארה"ב.