הלם בלשכת רוה"ח: נשיא הלשכה יגאל גוזמן נפטר מדום לב

גוזמן (60) נכנס לתפקידו כנשיא לשכת רוה"ח באוקטובר, לאחר שגבר על יריבו עופר מנירב ■ גוזמן התמודד בבחירות מתוך רצון להוביל שינוי בלשכה - אך בפועל נמנע ממנו להוביל מהלכים, על רקע אופוזיציה אינטנסיבית

הלם בלשכת רואי החשבון: נשיא הלשכה, יגאל גוזמן, נפטר היום (ו') מדום לב. מותו של גוזמן, שהיה איש אהוד, הותיר את מקורביו בתדהמה.

גוזמן(60) נכנס לתפקידו כנשיא לשכת רואי החשבון באוקטובר האחרון, לאחר שגבר על יריבו, רו"ח עופר מנירב, ב-29 קולות בלבד.

גוזמן, ששימש כיו"ר האקזקוטיבה בפירמת רוה"ח BDO זיו-האפט, התמודד בבחירות מתוך רצון להוביל שינוי בלשכה. בפועל נמנע ממנו להוביל את המהלכים, על רקע אופוזיציה אינטנסיבית שהוביל יריבו מנירב.

שיאה של ההתנגדות שהוביל מנירב היה באחרונה, בעת שהוועד המרכזי של הלשכה, ברוב של קבוצת מנירב, קיבל החלטה המנטרלת את גוזמן כנשיא מרוב סמכויותיו. הוועד למעשה חילק את סמכויות הנשיא בין חברי הוועד השונים, כך שגוזמן כנשיא נותר מנוטרל מסמכויות מעשיות.

המהלך החל למעשה ביוזמה שהוביל כלפי חוץ יו"ר מרחב תל-אביב, דודי גולדברג, לשידוד מערכות של סמכויות מנכ"ל הלשכה, בטענה כי אין מהלך תקין של יידוע בין הלשכה לוועדים ובין הלשכה לבעלי תפקידים בה. בין היתר גולדברג בא בהאשמה כי גוזמן הקים פורום צעירים ללא יידוע של ועד מרחב תל-אביב בכך.

בעקבות ההחלטה המנטרלת אותו מסמכויותיו, פנה גוזמן לבית המשפט בטענה כי החלטת הוועד אינה חוקית ולכן בטלה. הנושא נמצא בדיון משפטי בימים אלה.

לבד מהנושא הזה, שהוא כאמור שיאה של היריבות, היה נתון גוזמן בעל-כורחו במאבקים משפטיים נוספים מול מנירב, במסגרת הליכים בהם נקט מנירב: בין היתר פנה לבית הדין של הלשכה ולאחר מכן לבית המשפט, בטענה כי הבחירות באיזורים מסוימים נעשו באופן בלתי תקין, ודרש כי הקולות שהביאו לנצחונו של גוזמן ולחלוקת חברי הוועד ייספרו שוב. גם כשהקולות נספרו שוב באופן ממוחשב, והביאו לתוצאה זהה, מנירב לא הסתפק ודרש ספירה ידנית.

בצד זה הוביל מנירב הליך לחשיפת כתובות האינטרנט של טוקבקיסטים, שכתבו נגדו בעיצומה של ההתמודדות לנשיאות הלשכה. לאחר שבית המשפט אישר לחשוף את הכתובות, עלה כי חלק מהטוקבקים נשלחו ממשרד BDO, בו כאמור משמש גוזמן כיו"ר האקזקוטיבי. על רקע זה הגיש מנירב תביעת דיבה כנגד הפירמה וכנגד גוזמן.

בחודשים האחרונים עבד גוזמן סביב השעון: בצד השעות הרבות שדרש ממנו התפקיד, המשיך בתפקידו התובעני כיו"ר האקזקוטיבי ב-BDO. המשמעות של כך היתה שעבודתו הסתיימה מדי יום בשעות המאוחרות של הלילה.

בצד זה נאלץ גוזמן להתמודד עם הקשיים שהערימו בדרכו מנירב וקבוצתו, שהיו כרוכים כאמור גם בניהול הליכים משפטיים. "כל זה", אומרים מקורביו, "לא הוסיף לו בריאות".

כלפי חוץ הפגין גוזמן שוויון-נפש לקשיים שהוערמו בדרכו, ואף הבהיר לא אחת כי אין בכוונתו לסגת ולסיים את תפקידו, וכי הוא ימשיך להוביל את המהלכים שהוא מאמין בהם, ואשר לדעתו משמעותיים לציבור רואי החשבון: הגבלת האחריות של רואי החשבון; הפחתת דמי החבר, במיוחד לחברי הלשכה הצעירים, בין היתר במטרה למשוך יותר ויותר רואי חשבון ללשכה ובכך להעצימה; השתלמויות חשבונאיות; ושיתוף רואי החשבון הקטנים בנושאים המקצועיים ובפעילות הלשכה.

יחד עם זאת, אומרים מקורביו, למרות החזות כלפי חוץ, "גוזמן מאוד לקח ללב מה שעשו לו".

"ל"גלובס" נודע כי משפחתו של גוזמן הודיעה למנכ"ל לשכת רואי החשבון, אבי פרידמן, כי אינה רוצה לראות את מנירב או מי מקבוצתו, "לא בלווייה ולא בשבעה".

בעקבות מותו הפתאומי של גוזמן הוציאה פירמת BDO הודעה בזו הלשון: "הפירמה מרכינה ראשה בעקבות מותו הפתאומי של גוזמן".

רו"ח שלמה זיו, יו"ר פירמת BDO זיו-האפט, מסר: "אבד לי היום חבר יקר ושותף לדרך, ולכולנו אבד חבר קרוב ואיש מקצוע מהמעלה הראשונה. יגאל היה מעמודי התווך של רואי החשבון בישראל, והמהפכה שתכנן להוביל כנשיא לשכת רואי החשבון נקטעה באיבה".

מיו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן, ורשות ניירות ערך נמסר: "אנו משתתפים בצערה של משפחת גוזמן ובצערם של שותפיו במשרד רואי החשבון זיו האפט BDO. רו"ח יגאל גוזמן ז"ל היה איש מקצוע מהשורה הראשונה, ואנו מוקירים את פועלו בשוק ההון ובכלכלה הישראלית. בעבודתה מול רו"ח גוזמן, רשות ניירות ערך התברכה בעמית אמין, מקצועי ובעל חזון".

רו"ח עופר מנירב מסר בתגובה: "הכתבה היא הסתה פרועה והשתלחות חסרת רסן, אך לא זה המקום והזמן לתגובה. כל מה שיש לי לומר כעת זה שאני משתתף בצערה של המשפחה על לכתו בטרם עת של רו"ח יגאל גוזמן".