אבו מאזן: "פספסתם הזדמנות לשלום ; המטרה שלנו רק אחת"

"לא אתן ידי להקמת מדינה פלסטינית עם גבול זמני", כך אמר היום יו"ר הרשות הפלסטינית בכינוס תנועת הפת"ח ברמאללה ■ דבריו של יו"ר הרשות נאמרו כשבארץ מבקר השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל

"לא אתן ידי להקמת מדינה פלסטינית עם גבול זמני" - כך אמר היום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס תנועת הפת"ח ברמאללה. אבו מאזן הוסיף ואמר: "ישראל קיבלה מאיתנו הזדמנות היסטורית לעשות שלום, אך העדיפה לבנות בהתנחלויות". דבריו של יו"ר הרשות נאמרו כשבארץ מבקר השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. אבו מאזן הוסיף לפנות לישראל והתריס כלפי המנהיגים.

"אתם רוצים פתרון של שתי מדינות לשני עמים? אם אתם רוצים - אנחנו מוכנים. אנחנו עדיין נאחזים באפשרות", אמר אבו מאזן. "בשביל תהליך כזה צריך מנהיג ישראלי אמיץ. האם יש כאלה בישראל כרגע, שיש להם את האומץ ההיסטורי להשיג שלום עם הפלסטינים?", שאל אבן מאזן בהתרסה.

"המטרה הפלסטינית היא רק אחת", אמר אבו מאזן והוסיף שסקרים בישראל מראים שאפילו הישראלים רואים את הדרישה הפלסטינית לשלום כדרישה צודקת.

אתמול בערב נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית עם השליח מיטשל בניסיון לקדם את מה שהוגדר כ"תחילתן של 'שיחות הקרבה'" בין הפלסטינים לבין הישראלים.

לפני הפגישה הודיע מיטשל במסיבת עיתונאים כי חרף הצהרתו של נתניהו כי יקפיא את הבנייה במזרח ירושלים, ימשיך הממשל האמריקני במאמצים להביא לקרבה מחודשת בין שני הצדדים. קודם לכן נפגש אבו מאזן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים צפויים להיפגש שוב מחר, רגע לפני שמיטשל יעזוב את האזור.