בוחני רכב לקחו שוחד תמורת מתן רישיונות לרכבים לקויים

בית המשפט גזר עונשים של שנה וחצי מאסר בפועל ושל 15 חודשי מאסר בפועל על בוחני הרישוי יוסי פלוריס ואחמד אבו-עומר ■ ביהמ"ש: "התנהגות הנאשמים מהווה סיכון בטיחותי לנוסעים ברכב ולנוסעים בכביש בכלל"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (א') עונשים של שנה וחצי מאסר בפועל ושל 15 חודשי מאסר בפועל על בוחני הרישוי יוסי פלוריס ואחמד אבו-עומר, שלקחו שוחד ובתמורה העניקו רישיונות לרכבים לקויים. בנוסף, נקבע כי פלוריס ואבו-עומר ישלמו קנס של 5,000 שקל כל אחד.

במסגרת גזר הדין כתב השופט חאלד כבוב כי התנהגות הנאשמים "מהווה סיכון בטיחותי לנוסעים ברכב ולנוסעים בכביש בכלל".

השופט ציין כי "מעשיהם של הנאשמים נפרשו על פני תקופה ארוכה והפכו להיות חלק מדפוס התנהגות קבוע, תוך התעלמות מהאמון שניתן בהם על-ידי הרשות המוסמכת".

כבוב הוסיף כי "רק חשיפת הפרשה הביאה להפסקת מעשים נלוזים אלה, שבהם התפתו לקבל סכומי כסף זעומים בהזדמנויות רבות".

פלוריס ואבו-עומר, בוחני רכב של רשות הרישוי ב"מכון הדרום", הורשעו במסגרת עסקת טיעון כי החל משנת 2007 ובהזדמנויות שונות, בתמורה לכספי שוחד אותם לקחו לכיסם מעובד מחלקת התברואה בעיריית תל-אביב, מוטי יהודה, הם העבירו בדיקות רישוי מכוניות שהביא יהודה למכון, תוך שהם מתעלמים מליקויים שונים שנמצאו בהן. תמורת הכסף שקיבלו, בנוסף לטובות הנאה אחרות כגון תשלום בעבור ארוחה במסעדה, לא ציינו הבוחנים את הליקויים שנמצאו במכוניות, ואישרו את הנפקת הרישיון. (ת"פ 40112/08).